Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

pswe

Medlem
Jäklar,,,, mellan 2001-2007. Fanns Hilton honors på den tiden? En annan var liksom kraftigt minderårig på den tiden.

Slänger pliktskyldigt in en uppgradering för att hålla trådfokus:

Hotell: Conrad Algarve
Datum: Nov 21
Bokat: billigaste
Uppgradering: 2-3 snäpp upp till King Grand Deluxe With Balcony Pool View eller nå sånt. Mycket nöjd, supermysigt hotell som dock ligger off, så fokus bör nästan vara att hålla sig på plats.
Yes, guldet på Scandic öppnade oförskämt många fina dörrar utomlands under några år som student :)
 

M@GNÜS

Medlem
Problemet med Slussen är att hotellet inte håller den internationella klass som andra Hiltonhotell i huvudstäder gör, tex Amsterdam, Berlin, Podgorica, Sao Paulo, Buenos Aires, Bogota, Managua etc och samtidigt finns det många andra bra hotell i Stockholm som kostar lika mycket eller mindre per natt. Okej, nu är det pandemi men jag jämför med innan krisen.

Dock håller det betydligt högre klass än de flesta Hilton i USA…
 

M@GNÜS

Medlem
Stockholm. Snikrum två snäpp upp till Executive med utsikt. Loungen serverar ej sprit. Personalen i repan kan ej svenska. Även om min engelska är acceptabel vill jag inte tala på ett främmande språk i mitt eget land. Anställ svensktalande personal eller lägg ner. Jag bor i närheten och bokar bara i samband med julbord eller andra högtider, men nu är jag klar med Slussen. HHD. Hilton har problem.

Jag ser ju hellre engelskspråkig personal som kan sitt jobb än svensktalande som personen jag råkar ut för förra vintern som checkade in mig. Verkade senior, men galet långsam, ingen recognition, svarade extremt kort och ”oartigt” på allt man sade och när jag frågade om det gick att få någon extra voucher var han direkt oförskämd. Vet inte om han försökte vara rolig, men med tonläget han hade blev det helt fel i så fall.
 

GOTBound

Medlem
Någon som bott här senaste månaden? Någon ordning på grejerna.. loungen öppen? Normal standard?
Vi bodde där fredag-lördag denna veckan.
Loungen är fortfarande en del av Eken.
Öppen kl 17:30-19:30.
Enklare buffé bestående av ostar, smörgåsar, grönsaksstavar, melon, nachochips etc.
Fre float av öl, cider, vin, cava, läsk och mineralvatten.
Läsk och mineralvatten är självplock från ett kylskåp vid buffén.
I fredags var det Carlsberg fatöl men det brukar vara Carlsberg Export ut flaska som erbjuds.
Celia [glutenfri öl] är 50/50 nej det ingår inte eller självklart de gånger jag frågar efter detta, finns i vanliga baren.

Vi nyttjade knappt loungen i fredags då vi inte anlände till Hilton Slussen fören strax efter 19, jag tog en öl och Mrs.GOTBound två glas cava innan vi gick ut för att äta middag.

Frukosten, ingen datapunkt då sovmorgon prioriterades i lördags.
Strax innan jul och under hösten har den gradvis decontentats jämfört med vår/sommaren 2021.
Våffelmaskinen är dock tillbaka för de som äter sådant.
 
Last edited:
Vi bodde där fredag-lördag denna veckan.
Loungen är fortfarande en del av Eken.
Öppen kl 17:30-19:30.
Enklare buffé bestående av ostar, smörgåsar, grönsaksstavar, melon, nachochips etc.
Fre float av öl, cider, vin, cava, läsk och mineralvatten.
Läsk och mineralvatten är självplock från ett kylskåp vid buffén.
I fredags var det Carlsberg fatöl men det brukar vara Carlsberg Export ut flaska som erbjuds.
Celia [glutenfri öl] är 50/50 nej det ingår inte eller självklart de gånger jag frågar efter detta, finns i vanliga baren.

Vi nyttjade knappt loungen i fredags då vi inte anlände till Hilton Slussen fören strax efter 19, jag tog en öl och Mrs.GOTBound två glas cava innan vi gick ut för att äta middag.

Frukosten, ingen datapunkt då sovmorgon prioriterades i lördags.
Strax innan jul och under hösten har den gradvis decontentats jämfört med vår/sommaren 2021.
Våffelmaskinen är dock tillbaka för de som äter sådant.
Tack!
Hade behövt loungen öppen. Ser ut som att jag behöver 5 nätter där i slutet av månaden.. I loungen kan man ju gå när man vill för kaffe etc.
 
Toppen