Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

obs

Medlem
Någon som har en bra idé till att få ihop lite statuspoäng billigast möjligt...

Jag behöver 5900 statuspoäng senast 31/12 för att nå diamantnivå. Är EBG så med 4 x poäng kampanjen blir det ca 1200 baspoäng + 25% x 4.

Min utgångspunkt är ARN. Har kollat runt och spontant hittat en vända till Visby som billigaste (ca 3000 SEK) och mest smidiga sättet att få till det. Men kanske någon har ett annat bra tips?
 
Last edited:

fcx

Medlem
Någon som har en bra idé till att få ihop lite statuspoäng billigast möjligt...

Jag behöver 5900 statuspoäng senast 31/12 för att nå diamantnivå. Är EBG så med 4 x poäng kampanjen blir det ca 1200 baspoäng + 25% x 4.

Min utgångspunkt är ARN. Har kollat runt och spontant hittat en vända till Visby som billigaste (ca 3000 SEK) och mest smidiga sättet att få till det. Men kanske någon har ett annat bra tips?
Ja, en vända inrikes eller till Danmark är garanterat det enklaste och billigaste. Det kan bli billigare att köpa plus åt ena hållet och minus åt andra och sedan köpa de baspoäng som saknas för extrapoäng.
 

mha321

Medlem
Någon som har en bra idé till att få ihop lite statuspoäng billigast möjligt...

Jag behöver 5900 statuspoäng senast 31/12 för att nå diamantnivå. Är EBG så med 4 x poäng kampanjen blir det ca 1200 baspoäng + 25% x 4.

Min utgångspunkt är ARN. Har kollat runt och spontant hittat en vända till Visby som billigaste (ca 3000 SEK) och mest smidiga sättet att få till det. Men kanske någon har ett annat bra tips?
Det är säkerligen det enklaste. Men mer pris på 3000 är det värt att kolla några Europa destinationer också - kan finnas en billigare variant där och de som ligger någorlunda nära behöver inte ta extremt mycket mer tid.

Jag skulle också rekommendera att inte vänta till sista dagarna om det är viktigt. Om flyget ställs in så får du inte kampanj poängen. Inte heller om du skulle ombokad till annat bolag (lär dock inte hända på inrikes såklart, där år det nog bara ställs in som gäller isåfall).
 
  • Gilla
Reactions: obs

Tomas E

Medlem
Någon som har en bra idé till att få ihop lite statuspoäng billigast möjligt...

Jag behöver 5900 statuspoäng senast 31/12 för att nå diamantnivå. Är EBG så med 4 x poäng kampanjen blir det ca 1200 baspoäng + 25% x 4.

Min utgångspunkt är ARN. Har kollat runt och spontant hittat en vända till Visby som billigaste (ca 3000 SEK) och mest smidiga sättet att få till det. Men kanske någon har ett annat bra tips?
Kollade ARN-GOT och hittade snabbt ca 2300 kr för en t.o.r. samma dag (vardag) i Plus, men då inte med vändande plan.
 

Sir Lemon

Medlem
Här är en frestelse sön-mån 30.000 baspoäng med Sas guld. Övernattning Cph. Funderar på detta.
 

Attachments

  • C97C20F7-457E-40DA-AAC7-95DBC2399A07.png
    C97C20F7-457E-40DA-AAC7-95DBC2399A07.png
    93,5 KB · Visningar: 250

Buffy

Medlem
Sista dagen att boka friends and family.
Något bra tips som är lätt med vändande plan?
Hittar Berlin för en bra peng i Januari.
 
Toppen