Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

mha321

Medlem
Är det någon som har koll på hur det blir med poängintjäningen när man bli ombokad till ett annat flygbolag?
Vi skulle ha åkt GOT-CPH-BER men flyget från GOT var försenat ca 1,5 timmar och vi missade vår anslutning, vi blev ombokade till lufhansa CPH-MUC-BER , vi hade även SAS plus men fick inte lufthansa business, vet någon vad som gäller?
Vi kommer också bli mer än 4 timmar försenade så jag antar att vi kan få någon form av ersättning ?

4x lär du inte få men det ska gå att få original route credit, vilket troligen fortsatt är bättre.

Nedgradering brukar väl vara svårt att argumentera för när det är intra Europe eftetsom premium Eco inte "finns" där utan det är bara en dyr ekonomiklass. Men det är värt ett försök såklart. Räkna med väldigt lång handläggningstid på en sådan fråga.

Nirmal förseningsersättning enligt EU direktiv utgår om de inte kan gå till "extraordinära anledningar".
 

mha321

Medlem
Nu var ju resan uppgraderad via plusgrade med poäng och dom poängen borde jag väl få tillbaka ?
Då blir det nog poäng tillbaka och ingen ersättning för nedgradering då du flyger det du faktiskt köpte.
Det står explicit I villkoren för plusgrade att man inte får någon extra ersättning för downgrade. Och det står lika explicit att du ska få tillbaka poängen för uppgraderingen.
 

Andreas.Net

Medlem
Det står explicit I villkoren för plusgrade att man inte får någon extra ersättning för downgrade. Och det står lika explicit att du ska få tillbaka poängen för uppgraderingen.
Det är ju bra, då är det förseningen plus poängintjäningen som jag får kolla upp men det får bli efter helgen, nu är vi framme i Berlin och sitter just nu i loungen på Melia Berlin och dricker bubbel....
 
Toppen