Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

stare

Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd, men ser att en ny 2-4-1 ligger på sidan när jag loggar in på SAS, (dock fick jag inget papper på detta).
Hursomhelst, funderar samtidigt på att uppgradera från Amex Premium till Amex Elite. Finns ett erbjudande nu som gäller till den 31/12 2021. Kommer då min nya 2-4-1 voucher försvinna som jag har tjänat in nu för 2021? Vouchern skall vara giltig till Dec 2022.
 
Last edited:

robbieswe

Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd, men ser att en ny 2-4-1 ligger på sidan när jag loggar in på SAS, (dock fick jag inget papper på detta).
Hursomhelst, funderar samtidigt på att uppgradera från Amex Premium till Amex Elite. Finns ett erbjudande nu som gäller till den 31/12 2021. Kommer då min nya 2-4-1 voucher försvinna som jag har tjänat in nu för 2021? Vouchern gäller till Dec 2022.
Inte helt 100 på om din voucher försvinner som du tjänat in i år redan, det som händer är att din spend 0:as för detta året som jag förstått det som, så osäkert på hur dom då gör med din voucher för din spend detta år. Lite fult av AMEX att skicka ut såhär i slutet på året, ska du byta upp till elite hade jag gjort det i början på året.
 

Jim_

Medlem
Ja känns ju lite risky om man inte vet 100% hur allt hänger ihop...
Är du osäker kan du går in i Amex appen, under förmåner, visa aktivitet och se om där står "Du har nu uppnått din Eurobonus-förmån" samt datum du uppnått det. Har du fått en voucher så är den din.
Hur många EB poäng få du att uppgradera till Elite från Premium?
 

palmen

Moderator
Vet inte om detta är rätt tråd, men ser att en ny 2-4-1 ligger på sidan när jag loggar in på SAS, (dock fick jag inget papper på detta).
Hursomhelst, funderar samtidigt på att uppgradera från Amex Premium till Amex Elite. Finns ett erbjudande nu som gäller till den 31/12 2021. Kommer då min nya 2-4-1 voucher försvinna som jag har tjänat in nu för 2021? Vouchern skall vara giltig till Dec 2022.
Ett tips, läs första inlägget i denna tråd. Där finns svaret på din fråga och mycket mer.
 

lillemannen

Medlem
Ändrat min 2-4-1 t/r resa med voucher från 2020 till Thailand från ekonomi till ett business klass säte. Frid och fröjd. Men så försvann bokningen under natten. Ringde igen och lyckades komma fram efter 25 min i veckan. Fick hjälp att boka igen och man såg att den hade försvunnit. Frågade när blir den bekräftad? Om två månader blev svaret! Jaha tänkte jag. Senare på kvällen ringen SAS Customer service och meddelade, vill du vara snäll och uppge ditt CC och vi debiterar dig 21kr .... Allt klart och biljetten syns fortfarande i appen och på hemsidan. :)
 

pswe

Medlem
Någon som hört ifall Amex/SAS kommer att förlänga giltighetstiden på årets vouchrar, som går ut 31:a december? Förra året förlängde man dom med några månader.
Inte sett något, men du avser väl 2020 års voucher, den har man ju haft en del möjligheter att nyttja trots allt. Årets voucher är giltig hela 2022.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen