Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Något som hänt med 330-dagars fönstret? Hade tänkt lägga på en retur 1/2a Nov hem från USA men ser ingenting på någon destination efter 29e Oktober?

Misstänker att det är samma problem jag ser nu, att inget släpps vid 330 för t.ex. SFO/LAX?

Finns heller inga biljetter för CASH heller mer än typ 327 dagar bort?
Det är skiftet till W23 tidtabell och den har onekligen inte laddats ännu, därav finns inga biljetter till försäljning
 

JPE

Medlem
Misstänker att det är samma problem jag ser nu, att inget släpps vid 330 för t.ex. SFO/LAX?
Släpps det inte alls eller är det någon som bokar upp dem snabbt? När jag har bokat SFO/LAX har jag lyckats knipa dem inom 1 minut efter att de har släppts.

EDIT: Verkar som det beror på tidtabellskiftet. Missade inläggen innan. :)
 
Last edited:

RhinoG

Medlem
Hej!

Bokade en resa 27/10 med en voucher som gick ut 31/10 från Göteborg till Cancun via Istanbul. Vid bokningstillfället sa agenten att Turkish Airlines inte släppt businessbiljetter för bokning med poäng GOT-IST, men att detta troligtvis skulle lösa sig närmare inpå avresa. Försäkrade mig om att det inte skulle vara några problem att lägga till delsträckan senare, och gick efter agentens bekräftelse vidare med att boka resan.

Ringde idag för tredje gången för att kolla tillgängligheten. Agenten var riktigt otrevlig från start, och förkunnade att det inte fanns några platser på flighten och att detta troligtvis inte skulle ändras. Det är ju vad det är så att säga. Men sedan sa han att jag inte kunde lägga till någon annan flight på min bokning heller, eftersom att min voucher har gått ut. Var jag naiv när jag lyssnade på agenten som bokade resan? Eller beror detta på reglerna som ändrades 30 okt som Homer skrev här? SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021) | Sida 86 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Tror ni att jag kan ha någon lycka med att ringa igen, eller är det helt kört att få delsträckan tillagd? När jag bokade var det uppenbarligen okej att lägga till en delsträcka, även efter voucherns utgång (om inte agenten ljög). Borde inte detta beaktas?
 
Hej!

Bokade en resa 27/10 med en voucher som gick ut 31/10 från Göteborg till Cancun via Istanbul. Vid bokningstillfället sa agenten att Turkish Airlines inte släppt businessbiljetter för bokning med poäng GOT-IST, men att detta troligtvis skulle lösa sig närmare inpå avresa. Försäkrade mig om att det inte skulle vara några problem att lägga till delsträckan senare, och gick efter agentens bekräftelse vidare med att boka resan.

Men sedan sa han att jag inte kunde lägga till någon annan flight på min bokning heller, eftersom att min voucher har gått ut. Var jag naiv när jag lyssnade på agenten som bokade resan? Eller beror detta på reglerna som ändrades 30 okt som Homer skrev här? SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021) | Sida 86 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Tror ni att jag kan ha någon lycka med att ringa igen, eller är det helt kört att få delsträckan tillagd? När jag bokade var det uppenbarligen okej att lägga till en delsträcka, även efter voucherns utgång (om inte agenten ljög). Borde inte detta beaktas?

När vouchern har gått ut kan man inte ändra i resan med mindre än att betala fullpris i poäng, eller applicera en ny giltig voucher.
 

RhinoG

Medlem
När vouchern har gått ut kan man inte ändra i resan med mindre än att betala fullpris i poäng, eller applicera en ny giltig voucher.

Tack för svaret, men det känns ju väldigt konstigt att agenten helt ska ha missat detta. Kan det inte bero på nedan bild, eller tänker jag fel? Förstått det som att nedan villkor ändrats 30/10.

upload_2021-1-6_15-50-49.png
 
Tack för svaret, men det känns ju väldigt konstigt att agenten helt ska ha missat detta. Kan det inte bero på nedan bild, eller tänker jag fel? Förstått det som att nedan villkor ändrats 30/10.

Visa bifogad bild 124215
Kan inte säga att jag har full koll på detta i och med eventuella villkorsändringar, men kan tänka mig att om du gjort en ombokning redan och det inte finns en giltig voucher så ser SAS det som att du fått göra din gratis ombokning.
 

RhinoG

Medlem
Kan inte säga att jag har full koll på detta i och med eventuella villkorsändringar, men kan tänka mig att om du gjort en ombokning redan och det inte finns en giltig voucher så ser SAS det som att du fått göra din gratis ombokning.

Ruskigt snårigt det här. Har inte bokat om faktiskt, men hade en resa bokad till Zanzibar nu i november som blev avbokad. Det är med den vouchern jag bokat nu. Känns bara så sjukt att agenten ska ha föreslagit en resa utan anslutning GOT-IST, om hon vetat att det inte gick att lösa det sen.
 

Mr Basic

Medlem
Känns bara så sjukt att agenten ska ha föreslagit en resa utan anslutning GOT-IST, om hon vetat att det inte gick att lösa det sen.
Ja, sjukt, men inte ovanligt tyvärr. De flesta vet inte vad som gäller och istället för att säga det så gissar eller säger de det du vill höra, sen vidare till nästa kund.
 
Alltså travel hacks visar att det finns noll tillgänglighet från Stockholm för 4 personer (eller ens 2 personer) någonstans i världen. Jag hade tänkt boka för familjen 2 business och 2 SAS+ för ca 180000 poäng. Hade lyckats med det konststycket till Peking över jullovet, men den blev inställt.

Har nu två 2-4-1 att bränna innan slutet av december.

Min fråga är tror experterna här att det är helt kört? Vad skulle ni göra i min sits, så man åtminstone får något bokat? Ska jag ställa om till att kolla bredare inom Star Alliance istället, men då räcker ju inte mina poäng för 4.
 
Ruskigt snårigt det här. Har inte bokat om faktiskt, men hade en resa bokad till Zanzibar nu i november som blev avbokad. Det är med den vouchern jag bokat nu. Känns bara så sjukt att agenten ska ha föreslagit en resa utan anslutning GOT-IST, om hon vetat att det inte gick att lösa det sen.
Blev den avbokad i november? För då borde du ha fått tillbaka vouchern med utgång nästa månad (alltså sista december). Vouchern ges tillbaka med utgång sista dagen kommande månad. Annars är det som @Mr Basic säger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen