Senaste nytt

Är Addis Ababa flygplats säker?

Jag förmodar att flera vill veta hur många som var med på flighten till ADD.
60 var med från OSL - det klev 19 av på ARN! Det går alltså att åka ET business mellan OSL-ARN och vv. 119 bordade på ARN totalt 160. Boeing 787-8 har i ETs version 288 platser varav 24 i C. Dagen före hade man över 250 pax till ADD.
 

Bulle

Medlem
Jag förmodar att flera vill veta hur många som var med på flighten till ADD.
60 var med från OSL - det klev 19 av på ARN! Det går alltså att åka ET business mellan OSL-ARN och vv. 119 bordade på ARN totalt 160. Boeing 787-8 har i ETs version 288 platser varav 24 i C. Dagen före hade man över 250 pax till ADD.

Gick det att märka av det oroliga läget i Etiopien på något sätt under flygning och vistelsen på ADD?
 
Inte på något vis alls, jag var bara på flygplatsen för en transfer till nästa flyg. Av boardingkön av döma till andra flyg vare de ganska fullbelagda.
 

Renato

Medlem
bra jobbat och skönt att det löste sig! Försökte själv få hjälp av SAS men lyckades inte (även om jag blev lovad hjälp av en handläggare - tog det med en nypa salt så blev inte förvånad när jag fick besked att de inte kunde hjälpa mig med ombokning. Gav upp tillslut och köpte hem två ekonomibiljetter med Qatar. Hyfsade priser så nöjd och slapp Addis Abeba. SAS får bottenbetyg av mig (vill inte höra att jag får skylla mig själv. UD avrådde inte för resor genom Addis när jag flög ut) men det är ett lotteri vem man lyckas tala med. Hade behövt tala med samma agent som dig Renato.

Skönt att du hitta en lösning, Qatar ekonomi är ju riktigt bra. :) Ja tyvärr är det så ibland med sas. Jag ringer sanningen väldigt ofta tills jag hittar biljetter men jag tycker det är också en del av det hela. Jagandet är en del av upplevelsen, tycker jag.

Sen är mitt tips att spela in samtal, logga sen spara.
 

Bulle

Medlem
Jag har kvar min 17 januari än så länge. Enligt resebyrån och flygplatsen i Addis (kanske får ta den med en nypa salt) ska det inte vara några problem. Men redo att styra om tätt inpå.
 
Toppen