Senaste nytt

Transfer i Köpenhamn mellan utrikes och inrikes?

Jag undrar om någon kan skriva en liten guide till hur man tar sig mellan terminal 3 och terminal 1 på CPH.
Imorgon åker jag ARN-CPH-AAL och har aldrig rest inrikes i DK innan. Är det extra säkerhetskontroller? Jag har inget incheckat bagage. Är det bara att traska till vänster när man landat på B-gate i terminal 2/3?

Tacksam för hjälpen.
 
map1 - Københavns Lufthavne
Det är bara att gå till vänster,kommer inte ihåg att där ska vara någon mer säkerhetskontroll men inte helt säker. Kollar man på kartan så ser där ut att vara en säkerhetskontroll till. Enda är väl att det är en bra bit att gå! Om du går ut finns där buss som kör bort till andra terminalen men tvivlar på att det går snabbare än att gå direkt.
 

lnixon

Medlem
Det är oändligt långt. Jag blev helt paff första gången jag skulle åka från T3. Hade ingen aning om att Kastrup var så stort, trots att jag åkt därifrån i många år...
 

campaigner

Medlem
Ja, avgångsgaterna ligger på markplan och man bordar genom att traska ut på asfalten och sedan upp i trappan till planen... Ibland får SAS för sig att landa där när man kommer från MUC - antagligen för att planet sedan ska gå vidare inrikes i Danmark eller något - och då får man en lång promenad till ankomst.
 
Toppen