Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Är det så att jag har haft extrem otur eller är servicen som erbjuds via eurobonusbokning a över telefon under all kritik?
- Spenderade totalt 3 timmar igår för att försöka få igenom en bokning som konfirmerades förra veckan efter 45 min. Så tot närmare 4 timmar för att boka Sydney - > Stockholm och det är fortfarande inte betalt och klart.
- 50 minuters väntetid att nå travel agents
- samtal avbryts sporadiskt varav men helt enkelt får ställa sig i kö igen
- Nivån på support/kunskap verkar variera extremt varierande beroende på vem man kopplas till

Nu är jag en silverplebb med en anständig summa poäng och känner att det är mentalt påfrestande att ens boka dessa biljetter. Ska testa chat flights.. Men är det någon som vet när de öppnar för onlinebokningar igen för Star Alliance bokningar?
Ja det är tyvärr så det är, ibland har man tur och får en duktig agent och ibland otur och får en dålig. Så har det tyvärr "alltid" varit men med telefonköerna nu blir det ju extra märkbart.

Ingen som vet när de öppnar upp bokning online. Kan ske imorgon, om ett år, eller inte alls.
 

mamel017

Ny medlem
Med en mellanlandning når du ju mer eller mindre "allt", åtminstone från Europa.

Vad menar du med bästa rutter? Vad som är bäst är rätt subjektivt. Tillgänglighet på awards? Tidtabell? Hård produkt? Mjuk produkt? Lounger? Destination?

Haha jag förstod att det skulle bli lite för brett. För full transparens har jag en 2-4-1 som går ut i December + en gravid flickvän som föder vårt andra barn i maj och jag skulle vilja trycka in en business-resa i januari/februari innan vi går in i dimman. Har just nu en business-resa med SAS till ARN-ORD ToR utan byten 5 dagar i Januari men tjejen är sugen på något varmare. Det var därför jag behövde lite inspiration kring vilka smidiga resor som med andra Star Alliance-bolag där man utgår från Stockholm så jag kan börja söka på awardfares. Någon tipsade om en tråd med lyckade resor som gav mig en hel del bra uppslag.

Uppskattar att du tog/tar dig tid att svara! :)
 

Martin B

Medlem
Försöker hitta bonusresa med SAS till USA under höstlovet 2022 och har preliminärt bokat en utresa tor 27/10 för 4 pers i Plus, men skulle hellre ha haft utresan lite senare, mellan fre 28/10 och mån 31/10, dock har jag inte sett att det släppts några platser dessa datum trots att jag "häng på låset" vid midnatt. Har jag haft otur och missat? Släpps 2/4/4 platser normalt sett även dessa datum vid höstlov eller brukar det vara blackout?
Nytt för mig att behöva förhålla sig till skollov så skulle gärna vilja veta hur det sett ut tidigare.
 

palmen

Moderator
Försöker hitta bonusresa med SAS till USA under höstlovet 2022 och har preliminärt bokat en utresa tor 27/10 för 4 pers i Plus, men skulle hellre ha haft utresan lite senare, mellan fre 28/10 och mån 31/10, dock har jag inte sett att det släppts några platser dessa datum trots att jag "häng på låset" vid midnatt. Har jag haft otur och missat? Släpps 2/4/4 platser normalt sett även dessa datum vid höstlov eller brukar det vara blackout?
Nytt för mig att behöva förhålla sig till skollov så skulle gärna vilja veta hur det sett ut tidigare.
Det är precis skarven för vintertidtabellen vilket säkert kan spela in att det inte släppts något vid ordinarie släpp (om så är fallet).
 
Försöker hitta bonusresa med SAS till USA under höstlovet 2022 och har preliminärt bokat en utresa tor 27/10 för 4 pers i Plus, men skulle hellre ha haft utresan lite senare, mellan fre 28/10 och mån 31/10, dock har jag inte sett att det släppts några platser dessa datum trots att jag "häng på låset" vid midnatt. Har jag haft otur och missat? Släpps 2/4/4 platser normalt sett även dessa datum vid höstlov eller brukar det vara blackout?
Nytt för mig att behöva förhålla sig till skollov så skulle gärna vilja veta hur det sett ut tidigare.
Jag har också hållit utkik men inte sett en enda. Och för IAD har det varit soprent även veckan innan.
 

Thefish

Medlem
Fråga till er ang "Flight have been cancelled"...
Fick ett mail idag från TK att flyget är inställt. Det gäller tredje benet på utresan och första benet på hemresan.
Jag tycker det är lite märkligt då vi har 3 andra bonus biljetter bokade på denna flight men de har inte blivit avbokade.
Är fighten verkligen inställd eller tog TK bara bort en awardbiljett till förmån för en betalande?
Och vad gör jag nu? Ombokar jag alla platserna, eller?
 

Filip

Medlem
Fråga till er ang "Flight have been cancelled"...
Fick ett mail idag från TK att flyget är inställt. Det gäller tredje benet på utresan och första benet på hemresan.
Jag tycker det är lite märkligt då vi har 3 andra bonus biljetter bokade på denna flight men de har inte blivit avbokade.
Är fighten verkligen inställd eller tog TK bara bort en awardbiljett till förmån för en betalande?
Och vad gör jag nu? Ombokar jag alla platserna, eller?

Är resan på flera PNR? Har du flightnummer och datum?
 
Toppen