Senaste nytt

Dubbla bonuspoäng på Nordic Choice 13 dec 2021 - 14 mar 2022

Jag blir lite skraj för innan jag fatta att det var ett större fel och inte bara jag som glömt lösen, så försökte jag återskapa lösenordet och logga in. Såg då snabbt att jag bara hade 3000 poäng på kontot. Vet att jag har betydligt mer...Nånting galet
 
Mycket folk i lobbyn på Amaranten i stockholm nu på eftermiddagen, inte jättemycket mer än vad jag sett tidigare men det såg mer stressigt ut för personalen

Fick mail från NCC precis (kanske detta borde hamna i en egen tråd då det blir lite OT för det här ämnet):

We’ve got a problem. Keep calm, we’re running as fast as we can.

Du får det här mejlet eftersom våra IT-system drabbades av ett datavirus i natt. Viruset drabbar framför allt våra system för bokning, incheckning, utcheckning och betalningslösningar. Vi har dock alternativa manuella system så att du som gäst och medlem ändå blir omhändertagen, men du får räkna med lite mer väntetid än normalt. Vi har fullt fokus på att lösa problemen så snabbt som möjligt med alla resurser vi har. Nationella säkerhetsmyndigheten har underrättats om vad som har hänt och vi finns tillgängliga för dig om du har några frågor via våra hotell eller vårt kundcenter. Scrolla ner för att ta reda på mer om vad som kan gälla dig.

Försöker du göra en ny bokning?
Just nu är vår hemsida långsam, om du inte kan genomföra din bokning som vanligt rekommenderar vi att du försöker igen senare eller bokar via https://www.choicehotels.com/. Om du är medlem, kom ihåg att använda samma e-post som ditt medlemskap är registrerat på, så får du dina Nordic Choice Club-poäng och kvalificerande nätter efterregistrerade.

Ska du bo hos oss? Incheck / utcheck
Ja, du kan fortfarande checka in och ut på alla våra hotell, men det kan ta lite längre tid. Vänligen ha tålamod, vi jobbar så fort vi kan för att hjälpa dig när du kommer till hotellet.

Ska du betala?
Du kan fortfarande betala för dina vistelser och besök på våra hotell, men du kan bli ombedd att betala via andra system än vanligt.

Safe Stay
Du kommer alltid att vara vår högsta prioritet, och vi kan försäkra dig om att vi övervakar säkerheten på våra hotell ännu noggrannare under denna hektiska och kritiska period. När det kommer till hygien och teknik ser vi till att din säkerhet tas om hand. Vi uppmuntrar dig till att alltid följa nationella och lokala riktlinjer för smittskydd.

Medlemsförmåner
Om du är medlem i Nordic Choice Club har du rätt till ett antal förmåner på våra hotell. Vårt huvudfokus är nu att hjälpa alla våra gäster, samt att få kontroll över situationen. På grund av situationen vi står inför är det svårt att uppfylla alla förmåner för våra medlemmar. Vi tackar för din förståelse och lovar att komma tillbaka ännu starkare.
 

Erik M

Medlem
Ett nytt hotell ska öppna i Umeå. Stream heter det och ser nästan klart ut utifrån. Skulle ha öppnats under 2021 men blir nog 2022.

Nån som vet när? Jag har frågat på Facebook men de är förtegna! Och nån om vet hur man ska göra för att få in en bokning så tidigt som möjligt?
 
Försöker boka om lite hotell, går inte. Samtidigt idag så ringer nån säljare och frågar om vi vill boka konferens på NCH. Han måste ha jobbat på uppdrag av något säljbolag som inte hade koll på kraschen. Komiskt
 

taxvalp

Medlem
Analogt incheckad på Villa Copenhagen. Inget fungerar men alla är lösningsorienterade. Fick såklart ingen voucher i appen men det löste sig manuellt i baren när det blev skarpt läge. I baren beställer man på corona-vis med mobiltelefon och Q-R-kod och betalar även via mobilen. Tyvärr går dock inte beställningen vidare till baren, men det löste sig ändå efter lite förvirring.
 
Toppen