Senaste nytt

Austrian uppgraderar sin long-haul flotta & Business class

Dr. Miles

Expert
Jag tyckte att jag letade ordentligt men hittade ingen tråd om Austrians nya C och ändå så fanns den där! Tänk vad mycket man missar! :eek:

Nä, det var inte lätt heller. Det stod "Austrian uppgraderar sin long-haul flotta " men ingenting om Business class.
Jag har ändrat rubriken så att lätt att hitta. :)
 

EricT

Medlem
Har boka ARN-DXB i Business med Austrian. Åker 17 nov hem 25. På vägen ut är det gamla konfig enligt seat map. På hemvägen är det nya 1-2-1. De verkar börja med detta plan till Dubai den 19 nov. Det ska bli spännande. Har någon provat eller är det först i november de börjar köra med de nya?
 
Last edited:

Alx

Medlem
2 eller 3 november kör de den första flygningen med den nya konfigurationen. Hoppas att du får en trevlig resa! Maten på Austrian är riktigt bra i C!
 

MarcusC

Medlem
Austrian uppgraderar sin long-haul flotta & Business class

Är det bekräftat OS kör uppgraderad 767 VIE-DXB from 19/11?
 

Dr. Miles

Expert
Är det bekräftat OS kör uppgraderad 767 VIE-DXB from 19/11?

Enligt Airlineroute.net sker uppgradering av Business class kabinen som följande schema.

Boeing B767

  • fr o m 2012-DEC-30: New York JFK (planbyte till B777 fr o m 2013-MAR-31)
  • fr o m 2013-FEB-03: Toronto
  • fr o m 2013-FEB-04: Washington Dulles
  • fr o m 2013-MAR-10: Beijing
  • fr o m 2013-APR-14: Delhi

Boeing B777

fr o m 2013-FEB-05: Bangkok, Male, Tokyo Narita
fr o m 2013-MAR-31: New York JFK​

Men enligt ExpertFlyer visar det nya Business class kabin konfiguration på OS839 till Dubai fr o m 2012-DEC-07.

Screenshot20121128_1.jpg

Bilder av Austrian Airlines nya Business class:
Neue%20Business%20Class%20Langstrecke%20(3).ashx

Neue%20Business%20Class%20Langstrecke%20Full%20Flat%20Sitze%202.ashx

(Foto: Austrian Airlines Press Corner)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag har åkt den gamla produkten några gånger; senast dagsresa BKK-VIE i april med en B777. Kombinationen av denna nya hårdvara, mat & dryck, samt priserna till Bangkok/Dubai/Beijing/Tokyo (inget mer Indien om jag inte måste för min del) gör OS väldigt attraktivt. Den gamla hårdvaran var ganska usel, men Do&Co mat & dryck överlägsen alla andra bolag jag har testat i C även asiatiska bolag.

Till Nordamerika är inte Star lika aktuellt längre med den monopolistiska prissättning inom JV samt den urusla intjäning på "P" och "Z".

Frågan är om vi har kvar 3x ARN-VIE, nu som man har kommit ner från 4x. Jag skulle dock välja av LH Gruppens bolag i affärsklass med denna ändring:
1. OS
2. LX
3. LH
 

Alx

Medlem
Jag kan bara hålla med Senator. OS blir i och med bytet av hårdvaran helt klart LH-gruppens vassaste business class. Maten är som sagt helt otroligt bra för att vara flygplansmat.
 
Toppen