Hej, vet inte om detta är helt rätt tråd, men har ett problem med en kommande *A bonusresa. Fick nyligen hemresan inställd och ringde in för att boka om till ett läpmligt alternativ som jag hittat. Agenten verkade lite förvirrad och uppgav först fel datum när hon skulle bekräfta bokningen, men jag korrigerade henne och hon kunde då bekräfta min resa även på rätt datum. När jag senare kollar upp bokningen i appen så ser jag att de ändå lyckats boka om till fel datum för hemresan . När jag får tag i kundtjänst igen är mitt initiala flyg tyvärr redan uppbokat (inga lediga awards i biz) och jag har endast att välja på ett sämre alternativ en dag senare med lång mellanlanding, sista benet i ekonomi och en resa som innebär ytterligare förlorad semesterdag och missade möten - inte optimalt. Nu finns ju samtalet med den första agenten inspelat och vi har varit överens om en bokning, sedan har det varit handhavandefel från deras sida. Vad tror ni om möjligheterna att tvinga ignenom en bokning på rätt datum? Någon som lyckats med något liknande (det finns ju revenuebiljetter) eller kommer SAS totalvägra? Det gäller en flight med Thai om det påverkar.
Tacksam för input och om det kan vara värt att tjafsa med SAS om detta, eller om jag bara ska bita i det sura äpplet...
Tacksam för input och om det kan vara värt att tjafsa med SAS om detta, eller om jag bara ska bita i det sura äpplet...