Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

Lyfter upp en gammal tråd.

Någon som vet om principen kring giltighetstid vid mottagande av guldkort är densamma som det diskuteras i tråden eller om något förändrats sedan det skrevs här? Jag står inför att få ett guldkort (har period 1 december till 30 november) och hoppas ju såklart på att få det så länge som möjligt. Vi ska resa iväg nu den 12 december och skulle ju gärna ha guldet tills dess. Men det verkar som att om jag "endast" kommer få ett år + 3 månader grace då alltså - eller?
Det är inte helt klart, verkar vara lite olika. Jag har gett bort två gånger i månad ett på intjänandeåret hos mottagaren. Båda gångerna har de fått ha kortet i två år plus grace.
 

eddo

Medlem
Lyfter upp en gammal tråd.

Någon som vet om principen kring giltighetstid vid mottagande av guldkort är densamma som det diskuteras i tråden eller om något förändrats sedan det skrevs här? Jag står inför att få ett guldkort (har period 1 december till 30 november) och hoppas ju såklart på att få det så länge som möjligt. Vi ska resa iväg nu den 12 december och skulle ju gärna ha guldet tills dess. Men det verkar som att om jag "endast" kommer få ett år + 3 månader grace då alltså - eller?
Ja, som de andra skriver, om du tar emot guldet redan nu i december är "risken" att det gäller ett år + grace. Jag sitter i en liknande sist, tänker ge sambon EBG men då hon har kvalificeringsperiod 1 nov - 31 okt väntar jag nog lite - verkar vara större sannolikhet att få 2 perioder om man tar emot guldkortet efter sin grace-period...
 

Sander

Medlem
Tack för era svar. Jag tror ändå det är värt att få guldkortet nu (istället för senare i vår) - så får hålla tummarna att det blir den längre perioden!

/Sander
 

Hoogey

Medlem
Klurigt med när tajmingen är bäst... Någon som kan förklara för mig när det är bäst att ge bort ett guldkort för att uppnå följande, i prioritetsordning:

1) Så lång giltighetstid som möjligt för mottagaren, dvs maximalt antal månader.
2) Hellre att mottagaren (min fru) påbörjar sin guldperiod längre fram i tiden, så att hennes guldstatus finns kvar en tid om jag inte skulle kvalificera mig till guld/diamant framöver.

Så här ser det ut nu feb-22. Jag uppnådde diamantstatus jan-22.

Person/nivå - kvalificeringsperiod - medlemsnivåns utgångsdatum
Donator/diamant - 2021-03-01--2022-02-28 -- 2022-05-31 *
Mottagare/silver - 2021-09-01--2022-08-31 -- 2022-11-30

* inte kan det här vara giltighetstiden för mitt nyligen uppnådda diamantstatus?

Stort tack på förhand!
 

palmen

Moderator
2022-09-01 då bör hon ha det till 2024-11-30. Inga garantier men så har det funkat när jag har gett bort iaf.
Det kan dock bara bra att vänta 1-2 månader in på perioden. Några har rapporterat att de bara fått statusen 1 år om de mottagit status första månaderna.
 

nili

Medlem
Det kan dock bara bra att vänta 1-2 månader in på perioden. Några har rapporterat att de bara fått statusen 1 år om de mottagit status första månaderna.
Senaste gången jag gjorde det "safade" jag genom att fråga supporten först via mail så jag
fick det bekräftat skriftligen. Då kändes det lugnt att ge bort det första dagen i hans nya period.
 
Toppen