Senaste nytt

Arlanda, norra Europas svar på Manilla Airport

Ubbe

Medlem
Det här är en konsekvens av Covid, normalt är det inte på detta sätt inom EU. Problemet är att efter passkontroll så är du i bagagehallen och därifrån in till "airside" så måste man alltid göra en säkerhetskontroll. Normalt sätt är det ju bara bolag som kommer utanför EU som hamnar i detta flöde, men pga Covid hamnar nu "alla" där.
Nej. dessutom är det är absolut inte acceptabelt .
Detta beror på bristande logistisk kompetens och att de beslutande fortfarande lever kvar i "Luftfartsverkets anda" och därmed kan skita i kunderna och vad som är bäst för dem.
 

Taggen

Medlem
Kan inte fatta varför det skulle vara så svårt att införa något liknande på Arlanda för att slippa kaoset. Danskarna klarar ju detta.

D354CB25-767B-49F3-B03A-036B40C7E737.jpeg
 

Hachans

Medlem
Kan inte fatta varför det skulle vara så svårt att införa något liknande på Arlanda för att slippa kaoset. Danskarna klarar ju detta.

Visa bifogad bild 123972

Det är inte svårt men det kräver att personal och ledning faktiskt är intresserade av att göra ett bra jobb. Det är ingen på Arlanda som är intresserad av det - åtminstone ingen som möter kunderna. Och det gäller gateagenterna som skiter i prioboarding eller att kolla efter stora väskor. Det gäller incheckningspersonalen som hellre sitter och tittar på mobilen än att se till att vilsna pax hittar rätt. Det gäller säkerhetspersonalen som inte är det minsta proaktiv i att reglera prioköerna. Det är restaurangpersonalen som hellre ignorerar kunderna än tittar på dem. Det är bagagehanterarna som inte kan bemöda sig med att lasta av prioväskorna först. Det gäller den som planerar köerna vid ankomst till passkontroll som inte förstår att köfållor är världens grej för att undvika sura gäster.

Så nej, detta tror jag knappast kommer till Arlanda någon gång.
 

Taggen

Medlem
Det är inte svårt men det kräver att personal och ledning faktiskt är intresserade av att göra ett bra jobb. Det är ingen på Arlanda som är intresserad av det - åtminstone ingen som möter kunderna. Och det gäller gateagenterna som skiter i prioboarding eller att kolla efter stora väskor. Det gäller incheckningspersonalen som hellre sitter och tittar på mobilen än att se till att vilsna pax hittar rätt. Det gäller säkerhetspersonalen som inte är det minsta proaktiv i att reglera prioköerna. Det är restaurangpersonalen som hellre ignorerar kunderna än tittar på dem. Det är bagagehanterarna som inte kan bemöda sig med att lasta av prioväskorna först. Det gäller den som planerar köerna vid ankomst till passkontroll som inte förstår att köfållor är världens grej för att undvika sura gäster.

Så nej, detta tror jag knappast kommer till Arlanda någon gång.
Jösses… här öppnar vi dammluckorna:D:D
 

Fredrik

Medlem
Det är inte svårt men det kräver att personal och ledning faktiskt är intresserade av att göra ett bra jobb. Det är ingen på Arlanda som är intresserad av det - åtminstone ingen som möter kunderna. Och det gäller gateagenterna som skiter i prioboarding eller att kolla efter stora väskor. Det gäller incheckningspersonalen som hellre sitter och tittar på mobilen än att se till att vilsna pax hittar rätt. Det gäller säkerhetspersonalen som inte är det minsta proaktiv i att reglera prioköerna. Det är restaurangpersonalen som hellre ignorerar kunderna än tittar på dem. Det är bagagehanterarna som inte kan bemöda sig med att lasta av prioväskorna först. Det gäller den som planerar köerna vid ankomst till passkontroll som inte förstår att köfållor är världens grej för att undvika sura gäster.

Så nej, detta tror jag knappast kommer till Arlanda någon gång.

Ja ä inte bitter.

Jag kan iofs inte säga att du har fel.
 

maswan

Medlem
Ja, det är inte som att det är en enskild punkt som totalt fallerar, det är mer att man har lagt sig på en ambitionsnivå av "nog bra" som är så lågt lagt som möjligt utan att flygbolagen lämnar flygplatsen pga det.
 
Toppen