Senaste nytt

[Business class] Hong Kong-Denpasar (Bali) T/R, Malaysia Airlines, 6.250 SEK inkl.

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2013-04-01
Priset har gått upp men det går att köpa nästan året runt.

[Business class] Hong Kong-Denpasar (Bali) T/R, Malaysia Airlines, 6.250 SEK inkl. skatter

HKG-DPS T/R
Flygbolag: Malaysia Airlines (MH)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZBZAPHK
Pris: 5.790 HKD + skatter ca 1.650 HKD, totalt ca 6.250 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 3 månader
Gäller för utresa: på följande perioder varje år
  • mellan JAN-01 och JAN-27
  • mellan FEB-05 och FEB-28
  • mellan MAR-01 och MAR-27
  • mellan APR-01 och JUL-12
  • mellan AUG-25 och DEC-20
  • mellan DEC-20 och DEC-31
Stopover: 1 fri stopover i Kuala Lumpur är tillåten i varje riktning
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 600 HKD
Ändring: Ja, gratis
Routing: Hong Kong-(MH)-Kuala Lumpur-(MH)-Denpasar

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Malaysia Airlines Business class på Boeing B777:
Malaysia Airlines Business class 01.jpg
(Foto: Dr. Miles)

Malaysia Airlines Business class på Boeing B737:
11597d1354357445-img_3368.jpg

(Foto: Jacob)

Det går också att välja Airbus A380 flight mellan Kuala Lumpur - Hong Kong v.v.

Malaysia Airlines nya Business class på Airbus A380:
7560955966_6c27970596_z.jpg

(Foto: Malaysia Airlines Airbus A380 at Farnborough by AirlineReporter.com on Flickr)

7560956430_0b48901581_z.jpg

(Foto: Malaysia Airlines Airbus A380 at Farnborough by AirlineReporter.com on Flickr)



BusinessClass.se har testat Malaysia Airlines Business class.

Poängintjäning:
Malaysia Airlines Z klass ger:

---originalpost 2012-11-28---
Det går också att flyga med Cathay Pacific mellan Hong Kong och Kuala Lumpur så länge det bokas som MH flightnummer.

[Business Class] Hong Kong-Denpasar(Bali) T/R, Malaysia Airlines 4.850 SEK inkl. skatter

HKG-DPS T/R
Flygbolag: Malaysia Airlines (MH, blivande oneworld medlem)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZBT1HK
Pris: 3.940 HKD + skatter ca 1.630 HKD, totalt ca 4.850 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 14 dagar
Köp senast: 2012-NOV-30
Gäller för utresa: mellan 2013-JAN-01 och 2013-FEB-02
Stopover: En fri stopover i Kuala Lumpur. Ytterligare en stopover i Kuala Lumpur är tillåten för 1.200 HKD
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: Hong Kong-(MH: CX)-Kuala Lumpur-(MH)-Denpasar

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Malaysia Airlines Business class på Boeing B777:
Malaysia Airlines Business class 01.jpg
(Foto av AHO)

BusinessClass.se har testat Malaysia Airlines Business class. Läs bjornstroms artikel här
Till New York med Malaysia Airlines i Business Class.
 
Last edited:

Senator

Moderator
MAS blir väldigt intressanta nu som man går med i OW. Ser ofta MAS dyka upp som billigaste alternativ inom Asien. Åkte ARN-KUL-ARN i 2009 när man fortfarande hade rutten KUL-ARN-EWR-ARN-KUL. Under en tid var det en B747-400 med F. Det var billigare att flyga ARN-KUL-BKK i F med MAS än att flyga direkt med TG i C fick jag veta. Själv var det Upper Deck i C för 14 000kr t/r, fantastiskt pris till KUL.

På hemresan till ARN (jag skulle hem till Midsommar) blev flighten till ARN ca 4t försenat och skulle därmed avgå kl 04:00 och inte 23:45. Så jag kom direkt från jobb i kostym, och något less på läget. Var väldigt schysta med mig och jag fick hänga i den mycket trevliga F loungen på KUL som kompensation.

Jag har också något vagt minne av att MAS och SQ hade code share på alla SIN-KUL-SIN flighter ett tag. Så jag åkte nog en äldre B737-400 mellan KUL och SIN i mars 2009. Då besökte jag den väldigt trevliga affärsklassloungen på KUL. Jag tror dessa äldre B737-400or är borta och numera är det nyare B737-800or som används.

Kyckling satay.... Ett måste på MAS :cool:
 

Dr. Miles

Expert
Det går också flyga med Cathay Pacific mellan Hong Kong och Kuala Lumpur så länge det bokas som MH flightnummer. Ett bra sätt att prova Asiens två kvalitets flygbolag.
 

Dr. Miles

Expert
Priset är uppdaterat.
Det går också att välja Airbus A380 flight mellan Hong Kong och Kuala Lumpur v.v.
 

Glenn E

Medlem
Så om man tar Economy Comfort med Turkish Airlines till Hong Kong (kostar 8152 SEK just nu på MrJet från GOT) har man en bra rundtur i Asien för ungefär 14400 SEK totalt.
 
Last edited:

Alf

Medlem
Kyckling satay.... Ett måste på MAS :cool:

Bara dessa spett är en anledning till att välja MAS. Jag åkte med TG i julas och även dom serverade några satay spett men mycket små som aptitretare. På MAS var dom riktigt rejäla med utsökt jotdnötssås och pickles, det gick även att få backning. MAS ligger ljusår före TG när det gäller service. Fattar inte att TG kan vara klassad med fyra stjärnor. Jag använde MAS på nästan alla flygningar till USA när dom flög från ARN och jag saknar dom. Bästa priser och bästa service, gick i regel att köpa uppgradering på ARN till EWR för 3000 kr.
 

Dr. Miles

Expert
Så om man tar Economy Comfort med Turkish Airlines till Hong Kong (kostar 8152 SEK just nu på MrJet från GOT) har man en bra rundtur i Asien för ungefär 14400 SEK totalt.

Om man vill åka i Business class hela vägen kan man också kombinera de två deals. (dock fungerar det inte från Göteborg)
 
Toppen