Senaste nytt

Bussgate i Doha

doc

Medlem
För mig händer det alltid att jag, som resande i business class, får boarda sista av alla, då det inte finns en business class-buss tillgänglig, om det är bussgate. Hur ofta händer det dig?

75a4ee216299cccc400d2ee909442ce7.jpg
 

doc

Medlem
Så då kommer du först ombord på flygplanet?
Haha, nej alla bussarna med ekonomipassagerarna åker ju iväg först. Så man går ombord på planet sist av alla och är man i gaten när boarding börjar får man vänta till dess alla andra gått på en buss (som på bilden).
 

LarsCph

Medlem
Hmm - nu er det et par år siden jeg har haft bussgate med Qatar Airways men jeg mindes at der var business busser fra start af boarding. Måske det er ændret. Plus til Qatar Airways syntes jeg dog dig får, for at de har dedikerede business busser.
 

LarsCph

Medlem
Da jeg fløj København-Doha-Manila var business (+assistance og rejsende med små børn) som kunne boarde først.

Ankomst fra København til Doha var til busgate, men det fungerede meget smidigt med dedikerede business class busser med gode stole og siddeplads til alle. Det er en helt anden og langt bedre oplevelse end de mange selskaber hvor busserne er blandet. Jeg flyver retur i morgen så får jeg se om det er busgate til København.
 

intuition

Medlem
Jag kommer ju inte till gate precis när den öppnar, så de brukar säga att jag missat första business bussen och ska bara sitta ner och vänta. Och det brukar ta en stund så ombordstigning på själva planet brukar då bli bland de sista
 
Toppen