Senaste nytt

"Reboot" Brussels Airlines

Senator

Moderator
Just hur usel är deras business class inom Europa? Bokat dem nästa vecka, vad kan kan jag förvänta mig.Letat men finner inga recensioner
Dock krångligt formulär bara för någon timmes transit BRU.

2018-2019 innan pandemin hade jag ca 10 segment mellan BMA-BRU-BMA och några BCN/MAD-BRU. Det finns några höjdpunkter och några tråkigheter:

Det mindre bra
- Ingenting som delar affärsklass från resten av kabinen. Tre rader är max vad jag har sätt. Ingen lyxkänsla av den anledningen.
- Varm mat försvann på alla avgångar under tiden jag åkte. Särskilt tyckte jag frukosten från BMA inte var något att hänga i julgranen. Men det är hellre inte Air France från ARN så man är inte ensamma.

Det som väger upp
+ i motsättning till andra bolag så kör SN samma inventory på Buy On Board och Business kan välja fritt från. Det innebär både bra urval och kvalitet på t.ex gin, vin och öl.
+ Finns alltid skumpa
+ Maten, i fallet sallader har varit bra. Alltid fått frågan om jag vill ha något annat så känslan är att ville jag ha något annat från BoB så hade man fixat det.
+ alltid varit en från kabinpersonalen som stannar och håller koll på oss längst fram.

Jag undviker inte SN, och tyckte det var grymt när jag hade 12min till BMA på morgonen. Jag lämnade hemmet 06:10 för en 06:55 avgång och ingen lounge väger upp för det i mitt tycke.

Hur det är nu under pandemin vet jag ej. Nu bor jag på andra sidan av stan så Arlanda är mer naturligt. Summa summarum: inte bäst men hellre SN C än SAS Plus.
 

pep

Medlem
Der findes lidt reviews her, tick box'en for business class:
Brussels Airlines Reviews and Flights - Tripadvisor
Note (Review fra August): "Their business class is not like business class at all. You have to pay for everything and it’s way much more expensive than easyjet". Jeg ville saette min lid til @Senator : "...Buy On Board: Business kan välja fritt från"
Det synes som om, at Intra Europa er ringe men Long distance er top-notch, se ogsaa:
Brussels Airlines Customer Reviews - SKYTRAX
 

ulagun

Medlem
Får en SAS plus känsla av kommentarena att döma.
Billig biljett så inga större förväntningar..
Kom att tänka på gamla SABENA förkortningen
Such A Bloody Experience Never Again.
Lite OT hade en inställd LHR-BRU-CPH flight undet värsta corona tiden.
SN var det bolag som skötte biljett återbetalning bäst och smidigast bland de Star A bolag inkl SAS jag hade att göra med.
 

Moco

Medlem
...hellre SN C än SAS Plus.

Nej. Jag skulle ta SAS Plus vilken dag som helst över SN, allrahelst nu när nästan samtliga plan har wifi etc. SN håller absolut inte samma klass som den övriga LH-portföljen, och SAS Plus är verkligen inte något sänke i det sammanhanget.
 

Agö

Medlem
Just hur usel är deras business class inom Europa? Bokat dem nästa vecka, vad kan kan jag förvänta mig.Letat men finner inga recensioner
Dock krångligt formulär bara för någon timmes transit BRU.
Frukost, Bryssel-Köpenhamn i oktober 2021. Inte något märkvärdigt. I sann belgisk anda blandas också porslin med yoghurt i plastförpackning, kaffe i pappmugg men vatten i riktigt glas. Enda fördelen är blockerat mittsäte.

c30eeb3bc2eff8adbee13e3dc528c9f1.jpg
 

Senator

Moderator
Nej. Jag skulle ta SAS Plus vilken dag som helst över SN, allrahelst nu när nästan samtliga plan har wifi etc. SN håller absolut inte samma klass som den övriga LH-portföljen, och SAS Plus är verkligen inte något sänke i det sammanhanget.

Jag är 192cm och 110kg. Ingen mittensätteryttare tack ;) Allt annat håller jag med om, men risken för 2t med mig eller granne i mittensätte gör att jag undviker SAS om möjligt.
 
Toppen