Senator
Moderator
Just hur usel är deras business class inom Europa? Bokat dem nästa vecka, vad kan kan jag förvänta mig.Letat men finner inga recensioner
Dock krångligt formulär bara för någon timmes transit BRU.
2018-2019 innan pandemin hade jag ca 10 segment mellan BMA-BRU-BMA och några BCN/MAD-BRU. Det finns några höjdpunkter och några tråkigheter:
Det mindre bra
- Ingenting som delar affärsklass från resten av kabinen. Tre rader är max vad jag har sätt. Ingen lyxkänsla av den anledningen.
- Varm mat försvann på alla avgångar under tiden jag åkte. Särskilt tyckte jag frukosten från BMA inte var något att hänga i julgranen. Men det är hellre inte Air France från ARN så man är inte ensamma.
Det som väger upp
+ i motsättning till andra bolag så kör SN samma inventory på Buy On Board och Business kan välja fritt från. Det innebär både bra urval och kvalitet på t.ex gin, vin och öl.
+ Finns alltid skumpa
+ Maten, i fallet sallader har varit bra. Alltid fått frågan om jag vill ha något annat så känslan är att ville jag ha något annat från BoB så hade man fixat det.
+ alltid varit en från kabinpersonalen som stannar och håller koll på oss längst fram.
Jag undviker inte SN, och tyckte det var grymt när jag hade 12min till BMA på morgonen. Jag lämnade hemmet 06:10 för en 06:55 avgång och ingen lounge väger upp för det i mitt tycke.
Hur det är nu under pandemin vet jag ej. Nu bor jag på andra sidan av stan så Arlanda är mer naturligt. Summa summarum: inte bäst men hellre SN C än SAS Plus.