Senaste nytt

Curve betalkort

Berglund

Medlem
Jo men förstod det som att någon skrev det är fel i systemet, dvs räknas till max 5000kr, men då har det fungerat för dig med högre belopp, bra att känna till.
Hur långt är ett snöre?

Det är olika, inte samma för alla. De som haft korten länge har 5000 GBP och de som fått nya svenska kort har haft problem med 5000 SEK gränsen. Har kommit rapporter om att de ”ska vara fixat” men med tanke på hur olika det fungerar för alla tycker jag att du ska prova själv. Att det fungerar för någon annan behöver nämligen inte alls betyda att det kommer att fungera för dig!
 

M.K

Medlem
062CFCC4-3FD8-4070-8281-E130286C816A.jpeg



Jag har kört det säkra före det osäkra hela tiden trots påstådd £5000 gräns. Jag delar hellre upp köpen, eller ännu hellre köp som hotellbokningen idag. Det tickade in på fina 4747. :D
 

ramo

Medlem
Hur långt är ett snöre?

Det är olika, inte samma för alla. De som haft korten länge har 5000 GBP och de som fått nya svenska kort har haft problem med 5000 SEK gränsen. Har kommit rapporter om att de ”ska vara fixat” men med tanke på hur olika det fungerar för alla tycker jag att du ska prova själv. Att det fungerar för någon annan behöver nämligen inte alls betyda att det kommer att fungera för dig!

Jo, förstår att det är individuellt, det är basic som du inte behöver förklara för mig, tiden du skrev det där hade du kunnat göra något vettigare av (tror jag). Jag frågade för att höra ifall någon har fått genom ett högre belopp än 5000kr i GBIT, om ingen hade svarat hade jag förstått att det inte går, nu vet jag tack vare svaret ovan att det finns en chans att få det genom. Ser du skillnaden? Ha det bra.
 

ndr

Medlem
Är det bara jag eller har Curve supporten packat ihop och lämnat bygget?
Bara för något år sedan kunde man komma i kontakt med dom inom 24h, oftast mycket snabbare än så.
Nu blir jag glad om de ens svarar, tog 2 veckor sist.

Känns även som att det inte händer speciellt mycket på tjänstesidan? Jämfört med Revolut som spottar ur sig nya funktioner hela tiden verkar Curve mest stampa på samma plats?

Hur är er erfarenhet senaste tiden?
 

mha321

Medlem
Är det bara jag eller har Curve supporten packat ihop och lämnat bygget?
Bara för något år sedan kunde man komma i kontakt med dom inom 24h, oftast mycket snabbare än så.
Nu blir jag glad om de ens svarar, tog 2 veckor sist.

Känns även som att det inte händer speciellt mycket på tjänstesidan? Jämfört med Revolut som spottar ur sig nya funktioner hela tiden verkar Curve mest stampa på samma plats?

Hur är er erfarenhet senaste tiden?

Jag fick svar på min fråga som jag ställde vid 20 tiden på fredag kväll mitt på dagen på söndagen. Inte lysande men de flesta underliggande kortens kundtjänst har ju helt stängt på helgerna... Det är dock bara en sample point, och jag har inte behövt kontakta deras support på länge. För sällan för att kunna göra en direkt jämförelse.

Vad gäller revolut så håller jag med om att de spottar ut tjänster - som är helt irrelevanta för deras grundläggande funktioner. Däremot är ju bank överföringar i Skandinavien tex varit trasigt hur länge nu? Mer än ett halvår åtminstone. Och de gånger jag varit i kontakt med revolut supporten har jag aldrig fått ett vettigt svar.

Jag håller med om att det inte kommer en massa nya tjänster till curve. Men just i jämförelsen med revolut ser jag det snarare som en fördel...
 
Toppen