Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Resetokig

Medlem
Ja, de uppgraderar aldrig till full kabin i förväg då det knte är helt ovanligt att det sista 48h är någon eller några som köper biljetter sista minuten. Nu kommer jag inte ihåg exakt var cut off brukade ligga men har för mig de brukade spara minst 6 platser till uppgradering på flygplatsen eller försäljning sista dygnen.
Verkar vara så nu. 5 platser är blockade och två är lediga.
 

M.K

Medlem
Sträcka: FCO-ARN
Till kabinklass: PLUS
Bud: 5000p
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: ca 88 timmar
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked: 46,5 timmar innan avgång

Trevligt med lika många extra statuspoints tillbaka som mitt bud.
 

ilon

Medlem
Sträcka: PMI-ARN
Till kabinklass: Sas Plus
Bud: 5000poäng/pp (3 pers)
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBD (+EBG / EBB)
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 30d+
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked: 46,5 timmar innan avgång

Denna gång fanns det även platser att seata familjen på samma rad, 8DEF, nu I plus, istället för 6ABC I minus som det var ursprungligen.

Kan även rapportera att seating på hitresan var helt körd att få lösning på både vid incheck och i gate, men kunde byta med mittsätesryttaren så jag satt brevid dottern, och damen jag bytt med fick sitta i gången brevid sin gubbe på C brevid.
Lustiga var att jag frågade henne om hon inte försökt seata sig i förväg, och hon hävdade bestämt att hon försökt men att det inte gått..
 
Last edited:

M.K

Medlem
En kommentar till som tydligen inte kom med i mitt förra inlägg. Tre av mina Europaresor som flugits nu i höst bokade jag faktiskt i minus då de gick på typ en fjärdedel av plus denna F&F.

Absolut INTE värt med EBD dessutom. Gissa om jag är nöjd med att samtliga tre skambud med points gick igenom för 15k extra statuspoints? 1-1 i pointsbyte och ett antal tusen kr sparat. :)
 
Är det möjligt att lägga bud både på plus och business samtidigt om man har en go-biljett? Jag lyckas inte men har läst några som nämnt att det ska vara möjligt, men inte hur.
 

LPC123

Medlem
Sträcka: EWR - CPH
Till kabinklass: BUSINESS
Bud: 25000*2
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 50
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked: 47,5 timmar innan avgång

Uppgradering för våra vänner som vi bokat för. Fanns bara PLUS när vi bokade och la lägsta budet. Relativt tom business cabin blev nästan full 47 tim innan avgång.
 
Sträcka: CPH - LAX
Från kabinklass: PLUS
Till kabinklass: BUSINESS
Bud: 23110
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 3v
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked: Ca. 44-48h innan avresa


Sträcka:
LAX - CPH
Från kabinklass: PLUS
Till kabinklass: BUSINESS
Bud: 25135
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4v
Gick uppgradering igenom: Ja
Besked: Ca. 48-44h innan avresa
 
Toppen