Senaste nytt

Amex värvningskampanj - Ansök senast 14 jan 2022

Nja, Amex har nog en affärskalkyl på detta. Det kan ju faktiskt vara ett lockbete också.
Hur menar du? Att AMEX har en affärskalkyl på att lura folk att bjuda in folk som redan har kort? Låter långsökt tycker jag. Speciellt om man tittar i backspegeln. Det skulle även vara enormt ineffektivt och inte generera någon vinst att tala om, då upplägget automatiskt skulle generera 2 missnöjda kunder.
 

lars.dec8

Medlem
Jag menar att det inte bara är en ”grym bonus” till oss konsumenter med extrapoängen. Det är ju ett sätt för Amex att få fler kunder och större intäkter.
 

Timpsi

Medlem
Update: Amex återbetalar de EB-poängen som de först drog tillbaka efter min värvning. Fick inget giltigt skäl så misstänker att de har gjort ett fuck up eller försökt sig på en fuling. Så summan är att den som blivit värvad får ge ett extrakort till dig, även om man redan har ett eget AMEX sedan tidigare.

Handlar inte om "rättigheter" ang. poängen, men vore ju konstigt om de erbjuder poäng för värvning och sedan drar tillbaka dem utan anledning, eller hur?
 

Axxo

Medlem
Jag funderar på att byta från Amex elite till Amex Platinum. Tror ni att den som värver mig får poäng om den personen värver mig? Eller räknas det som det som att jag har ett Amex kort? Tänker att det inte är ett Eurobouns kort.
 

hendberg

Medlem
Var hittar man länken till 24000+60000 poäng kampanjen , dvs jag som Premium inbjuder nån till Elite?

Skärmavbild 2021-12-17 kl. 03.26.43.png
 

Veratio

Medlem
Har idag ett Amex Elite som jag tänkte dra ner till ett Premium. Sambon har startat eget och har ingen inkomst på pappret så kan jag inte bjuda in henne.

Jag kan inte bli inbjuden till ett Premium nu och samtidigt säga upp mitt Elite, eller hur? Två likadana produkter tänker jag.
 
Toppen