Senaste nytt

Conrad Koh Samui

Tostarp

Medlem
Statusförmåner nu är i princip gratis frukost och 25% på allt man äter o köper inne på området. Dock verkar inte rabatten ligga inne överallt så man måste ha rumskortet med sig...
 
  • Gilla
Reactions: doc

Tostarp

Medlem
Provar Jahn idag. Förra gangen vi var här fick vi den mest udda upplevelsen. Jahn är ansedd som en av de bästa restaurangerna i Världen.
DSC_0309.JPG
 

ilon

Medlem
Vidare info är att minibaren är bortplockad, man måste beställa ut allt man vill ha från restaurangen. En Singha/Chang ligger på ca SEK70.

Kan också meddela att det är monsun så det regnar mer än vanligt. Vi har under tio dagar sett solen en dag under ca 5-6 timmar. Detta gör inte oss så mycket då vi mest gillar att ligga still och läsa böcker. Å andra sidan är temperaturen utomhus mycket behaglig med runt 25 grader och ner mot 20 på natten.

Ursäkta, 70kr för en Singha?!
Det får man på många håll en anständig måltid för.. För två!
 

sembl

Medlem
Tror att en liten burk cola light kostade 120 på Conrad Maldiverna.

Allt är relativt, ni i sverige betalar gärna 95 spänn flaskan på krogen för en Pabst Blue Ribbon som kostar max $2 här i usa, och då är det dyrt. Oftast ca $1 på happy hour.
 
Provar Jahn idag. Förra gangen vi var här fick vi den mest udda upplevelsen. Jahn är ansedd som en av de bästa restaurangerna i Världen. Visa bifogad bild 123598
Om du syftar på "World Luxury Restaurant Awards" så verkar det vara för hotellrestauranger, och känns kanske inte helt oberoende.
Oscarsgalan framstår i jämförelse som amatörer i antal priser, 2019 så hade World Luxury Restaurant Awards totalt 448 vinnare ;) The 4th Annual World Luxury Restaurant Awards - Luxury Restaurant Awards

Därmed inte sagt att det inte är en topprestaurant, jag kunde bara inte hitta den där jag normalt sett letar (michelin, theworlds50best och where chef's eat).
 

Tostarp

Medlem
Helt korrekt att det är i kategorin hotell-restauranger.

Men alltså här pratar vi om mig, killen som har stamgästkort på BurgerKing

Men jag kan avslöja att dom serverade inte Bruna bönor o fläsk...
 
Last edited:
Toppen