Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

samet

Medlem
Det förutsätter att det funkar med mobilt boardingpass. Vilket det har varit si och så med på många destinationer under Covid.

Fungerade fläckfritt med boardingpassen i onsdags. Har inte upplevt något strul med mobila boardingpass hos SAS under Corona, visserligen bara flugit inrikes.
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Fungerade fläckfritt med bosrdingpassen i onsdags. Har inte upplevt något strul med mobila boardingpass hos SAS under Corona, visserligen bara flugit inrikes.
Nyckeln här är inrikes/utrikes. Inom Sverige behövs ingen coronakontroll, till andra länder varierar kraven. SAS har försökt automatisera men det fungerar långt ifrån alltid och kraven har varierat något mellan länderna under pandemin, det har sannerligen skiftat. Att jämföra med inrikes med noll kontroller blir inte rättvist.
 

samet

Medlem
Nyckeln här är inrikes/utrikes. Inom Sverige behövs ingen coronakontroll, till andra länder varierar kraven. SAS har försökt automatisera men det fungerar långt ifrån alltid och kraven har varierat något mellan länderna under pandemin, det har sannerligen skiftat. Att jämföra med inrikes med noll kontroller blir inte rättvist.

I onsdags var jag till både CPH och BER. Inga extra kontrollera förutom i loungen på CPH. Så väldigt nära "normalläge" som det var innan Corona.
 

Tomas E

Medlem
Fungerade fläckfritt med boardingpassen i onsdags. Har inte upplevt något strul med mobila boardingpass hos SAS under Corona, visserligen bara flugit inrikes.
Håller helt med @Berglund. Jag har inte upplevt några inchecknings-problem med SAS inrikes under coronapandemin, men däremot flera utrikes! Det har aldrig funnits några lagstadgade inrikes reserestriktioner så det går inte att jämföra.
 
Har för egen del tyvärr inte fungerat med mobilt boardingpass hos SAS varken till Holland i september eller Frankrike i oktober. Har fått bli "klassisk" incheckning i business-disken.
När jag åkt med vändande plan på så tar jag alltid ut boardingpass i papper då just många inte accepterar/inte fungerar mobil version. Föredrar att ta ut i självincheckningsautomaten, men oftast så tar den endast med ena vägen. Gå då direkt till businessincheckningen och be att få ett boardingpass med båda vägar på. Fungerar kanon.
 
Toppen