Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

011430121

Medlem
Åkte SK1806 i tisdags och hade en grymt bra, pigg och trevlig crew som skojade med folk och gav bra service, kanske var samma crew. Stora kudos till dem iaf och hoppas att någon av dem läser här!

Det kan nog vara att ni hade många plusresenärer. Vi hade konstant kö till toaletten där fram och Plus sträckte sig till minst rad 11 (!) när jag kollade seatingen någon dag innan avresa. Sen tror jag få Minus-pax bryr sig om att främre toan är för "främst Plus" när 180 pers ska dela på 2 toaletter :)
Men det är väl 3 toaletter 2 i akten och 1 ifram.
 

011430121

Medlem
Ingen aning, men under alla mina A320NEO flighter hos SAS har det endast funnits 2 toaletter tillgängliga. En fram, en bak.
Ibland annonserar SAS att det är två toaletter i bak och en i fram
När SAS började flyga efter nedstängningen så var den främre toaletten stängd och då hade de båda toaletterna i akten öppna.
Kommer att åka i GO imorgon sitter visserligen långt fram men kommer att kolla upp detta.
 
Mycket trevlig MR i SAS Plus till DUS. Xflys estniska crew hade inget emot att serva oss i den främre kabinen såhär under helgens första timmar, och brickan med olika drycker gick varm fram och tillbaka från galley. Själv tog jag en god Mikkeller Burst IPA. Lite mer chips kanske? En kaffe? Men du ska väl ha praliner? Väl värda 1150 kr som ger 7400 status-EB. Trevlig helg
8acd7d75392940dc51118032508e1a9f.jpg
 

palmen

Moderator
Mycket trevlig MR i SAS Plus till DUS. Xflys estniska crew hade inget emot att serva oss i den främre kabinen såhär under helgens första timmar, och brickan med olika drycker gick varm fram och tillbaka från galley. Själv tog jag en god Mikkeller Burst IPA. Lite mer chips kanske? En kaffe? Men du ska väl ha praliner? Väl värda 1150 kr som ger 7400 status-EB. Trevlig helg
8acd7d75392940dc51118032508e1a9f.jpg
Något av det vackraste jag sett i år :)
 

011430121

Medlem
Ibland annonserar SAS att det är två toaletter i bak och en i fram
När SAS började flyga efter nedstängningen så var den främre toaletten stängd och då hade de båda toaletterna i akten öppna.
Kommer att åka i GO imorgon sitter visserligen långt fram men kommer att kolla upp detta.
Kollade detta med toaletterna, fick till svar att den ena av toaletten i akten är endast för personalen, när den främre toan som var stängd under början av pandemin öppnades igen så stängdes en av de i akten.
Jag upplever att kapten och styrman besöker den främre toaletten.
Känns lite tufft att endast ha två toaletter till 180 passagerare på en 6 timmars resa till LPA.
Finns det något annat bolag som har stängt en toalett som endast använts av personalen?
 

apknug

Medlem
Kollade detta med toaletterna, fick till svar att den ena av toaletten i akten är endast för personalen, när den främre toan som var stängd under början av pandemin öppnades igen så stängdes en av de i akten.
Jag upplever att kapten och styrman besöker den främre toaletten.
Känns lite tufft att endast ha två toaletter till 180 passagerare på en 6 timmars resa till LPA.
Finns det något annat bolag som har stängt en toalett som endast använts av personalen?
Mer trolig förklaring är att toaletten är till "endast"för personalen för att de ska kunna sitta på stolen utanför och vila sig.
 
Toppen