Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

raphaelmak

Medlem
Wow så gött! Ni som rest länge, hur vanligt är det att detta händer?
Wow grattis! Det är första gången jag har hört talas om en direkt Go-till-Business komplementär uppgradering hos SAS.
När jag flög mycket till Hongkong hade jag fått min del av Go-till-Plus komplementära uppgraderingar men aldrig till Business utan att lägga bud. Får se hur det går när jag åker långdistans hos SAS igen.
 

ilon

Medlem
Idag på SK1806 så har vi ett väldigt trevligt cabin crew, servering av lax med potatissallad, och frågade direkt om vår dotter ville ha pizza istället, vilket hon fick efter att ha försökt äta laxen (som inte ens jag tyckte var okej).
Sedan flera vändor med vagnen med dryck, och en som i ilfart sprang upp och ner i gången med smörgåsar, pizzor och kaffe / te. Även en avslutande vända med praliner innan det var dags för skräpsamling.

Började även flighten med att påminna om att främre toaletten är avsedd främst för plus, men det respekterar såklart inte gemene man ombord, lika lite som folk respekterar att munskydd skall täcka både näsa och mun.
 

ilon

Medlem
Idag på SK1806 så har vi ett väldigt trevligt cabin crew, servering av lax med potatissallad, och frågade direkt om vår dotter ville ha pizza istället, vilket hon fick efter att ha försökt äta laxen (som inte ens jag tyckte var okej).
Sedan flera vändor med vagnen med dryck, och en som i ilfart sprang upp och ner i gången med smörgåsar, pizzor och kaffe / te. Även en avslutande vända med praliner innan det var dags för skräpsamling.

Började även flighten med att påminna om att främre toaletten är avsedd främst för plus, men det respekterar såklart inte gemene man ombord, lika lite som folk respekterar att munskydd skall täcka både näsa och mun.
Var tvungen att ge CC komplimanger för den fina servicen. Efter att ha övertygat hen jag pratade med att det, trots att de upplever att de inte hinner med, gjort ett jättefint jobb verkade berömmet tas väl emot.
Påpekade att det, särskilt på ett fullsatt plan som detta, är väldigt uppskattat när CC verkligen gör ett bra jobb!
Jag har suttit på kärror med inte ens 1/4 av dagens beläggning med betydligt sämre service.
 
Var tvungen att ge CC komplimanger för den fina servicen. Efter att ha övertygat hen jag pratade med att det, trots att de upplever att de inte hinner med, gjort ett jättefint jobb verkade berömmet tas väl emot.
Påpekade att det, särskilt på ett fullsatt plan som detta, är väldigt uppskattat när CC verkligen gör ett bra jobb!
Jag har suttit på kärror med inte ens 1/4 av dagens beläggning med betydligt sämre service.
Jag ger också feedback direkt om den är bra - det uppskattas väldigt mycket av crew. Tror inte de är jättebortskämda med det. Brukar skiva in också när servicen varit bra :)
 

ilon

Medlem
Jag ger också feedback direkt om den är bra - det uppskattas väldigt mycket av crew. Tror inte de är jättebortskämda med det. Brukar skiva in också när servicen varit bra :)
Det är precis min erfarenhet också, ofta får CC ta emot obefogat med skit, men sällan beröm, så brukar så gott jag kan ge det när det är på sin plats!

Omvänt så ger jag sällan kritik direkt till CC, om det inte är uppenbart (deras fel) och VÄLDIGT befogat, bättre då att maila in de gånger det är befogat.
 

folo

Medlem
Idag på SK1806 så har vi ett väldigt trevligt cabin crew, servering av lax med potatissallad, och frågade direkt om vår dotter ville ha pizza istället, vilket hon fick efter att ha försökt äta laxen (som inte ens jag tyckte var okej).
Sedan flera vändor med vagnen med dryck, och en som i ilfart sprang upp och ner i gången med smörgåsar, pizzor och kaffe / te. Även en avslutande vända med praliner innan det var dags för skräpsamling.

Började även flighten med att påminna om att främre toaletten är avsedd främst för plus, men det respekterar såklart inte gemene man ombord, lika lite som folk respekterar att munskydd skall täcka både näsa och mun.

Åkte SK1806 i tisdags och hade en grymt bra, pigg och trevlig crew som skojade med folk och gav bra service, kanske var samma crew. Stora kudos till dem iaf och hoppas att någon av dem läser här!

Det kan nog vara att ni hade många plusresenärer. Vi hade konstant kö till toaletten där fram och Plus sträckte sig till minst rad 11 (!) när jag kollade seatingen någon dag innan avresa. Sen tror jag få Minus-pax bryr sig om att främre toan är för "främst Plus" när 180 pers ska dela på 2 toaletter :)
 
Toppen