Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

palmen

Moderator
Ja verkligen. Deras glädje är ju priceless. Sen att hans första resa är till Seychellerna I Business är ju att sätta ribban lite för högt kanske hehe. Sen på flyget så vart han kompisar med alla. Riktig charmör. Sen hade vi turen att det var typ 50% ledigt så flygvärdinnan gjorde en stor säng åt grabben så han fick sova på golvet med massa kuddar runt och täcken. Och jag oxh frun fick 2 platser för oss. Så vi fick 4 platser. Tyckte dom var guld att dom löste det. Så det går men jag hade aldrig åkt ekonomi med en gravid fru och en bebis.
Sova på golvet? Det är ju absolut inte att föredra och förbjudet på många bolag, finns en anledning till att det finns säkerhetsbälten på flyg. Hade ni hamnat i en luftgrop hade barnet suttit som ett frimärke i taket med rätt tråkiga konsekvenser troligtvis. Om man inte vet hur det kan se ut efter en luftgrop så googla lite bilder för att förstå allvarligheten i det.

Alla gör självklart som de vill, man kan åka bil utan bälte också, för hur ofta krockar man?
 

Renato

Medlem
Oj såg inte bra ut. Känns som jag inte kommer vinna father of the year, direkt. :(

Visste om turbulens men det här en annan nivå. Dock så läste jag att det skadade 20 personer på cirka 800 miljoner flygningar enligt amerikansk statistik så nog går det inte jämföra med bilbältet eller bilolyckor. Dock så visste jag inte allvaret. Kommer absolut inte göra om det även om det är en liten chans. Jag som tyckte det var en sån fin gest. Att inte kabin personalen får utbildning för sådant.

Tack palmen uppskattar verkligen det. Speciellt när det handlar om barn.
 

Renato

Medlem
Oj såg inte bra ut. Känns som jag inte kommer vinna father of the year, direkt. :(

Visste om turbulens men det här en annan nivå. Dock så läste jag att det skadade 20 personer på cirka 800 miljoner flygningar enligt amerikansk statistik så nog går det inte jämföra med bilbältet eller bilolyckor. Dock så visste jag inte allvaret. Kommer absolut inte göra om det även om det är en liten chans. Jag som tyckte det var en sån fin gest. Att inte kabin personalen får utbildning för sådant.

Tack palmen uppskattar verkligen det. Speciellt när det handlar om barn.

Tack @palmen för ditt svar.
 
Fick idag, åter ett sms om inställt flyg.
Nu har nog nästan varje flyg i resan i FEB 2022 blivit ombokade.
Tyvärr så har jag ca 20 timmar i HND japan och jag är tveksam om möjligheten finns att få lämna flygplatsen.
Tyvärr så är även det enda transithotellet stängt och att sova i terminalen är lagom lockande :confused:
Någon som har något förslag?
 

Davvelavve

Medlem
Ser att mitt långa flyg om två veckor har slutat säljas för pengar (inte speciellt fullt) och samma flighter är inställda från nu och framåt en vecka, ska man avvakta eller? Det är swiss, och finns inget i awards kvar.
 

bvs

Medlem
Tyvärr så har jag ca 20 timmar i HND japan och jag är tveksam om möjligheten finns att få lämna flygplatsen.
Tyvärr så är även det enda transithotellet stängt och att sova i terminalen är lagom lockande :confused:
Någon som har något förslag?

Tror inte du har så jättemycket alternativ. Här är en bloggpost från november hur det är att spendera natten på flygplatsen How I Spent My 20-Hour Layover In Tokyo Haneda Airport (I Was Denied Lounge Access) - Live and Let's Fly
 
Tror inte du har så jättemycket alternativ. Här är en bloggpost från november hur det är att spendera natten på flygplatsen How I Spent My 20-Hour Layover In Tokyo Haneda Airport (I Was Denied Lounge Access) - Live and Let's Fly
För att även informera här, så är org resan med First inställd då man INTE får byta terminaler i HND och då kan man inte flyga tex LHR-HND HND-KIX som är det alternativet som finns mycket just nu. Man får inte byta mellan International och Domestic flyg.

Sen har jag i flera dagar denna vecka fått avbokade bonus flyg som är biljeterade...
Ringde idag igen och då visade det sig att det är Thai som går in och avbokar :eek:
Tur att jag har en backup bokning som är liknande datum som än så länge är orörd.
 

nissefalk

Medlem
Fick just email från Singapore Airlines med ett meddelande om , due to operational reasons we have changed your seat from 4F to 1A, trist kan man tänka sig men det var aircraft change till en 380 med bara 6 platser i First, så nya Suites med andra ord, tror inte jag kommer klaga på den ändringen.....SCORE

Men det är ju först i Oktober resan skall ske så det hinner nog ändras igen..
 

Axxo

Medlem
Fick just email från Singapore Airlines med ett meddelande om , due to operational reasons we have changed your seat from 4F to 1A, trist kan man tänka sig men det var aircraft change till en 380 med bara 6 platser i First, så nya Suites med andra ord, tror inte jag kommer klaga på den ändringen.....SCORE

Men det är ju först i Oktober resan skall ske så det hinner nog ändras igen..

Är detta verkligen en Awardresa?
 

Doctor-X

Medlem
Fick precis mail från SAS om schedule change, där min SAS flight CPH-HND (bokad som business bonousplats) ändrats från A350 till A340 31:a maj 2022. Söker man på betalda biljetter har de slutat att sälja biljetter till den avgången och nästa avgång är 1a juni. Nu vet jag att det är långt kvar till maj/juni och mycket kan ändras och chansen att Japan är öppet då känns väl som 50/50 just nu.
Med största sannolikhet kommer denna avgång bli inställd men vad är det vanliga utfallet när detta sker (dvs din avgång med SAS award ställs in)? Blir man ombokad till nästa avgång eller blir det avbokad och att man helst enkelt får försöka hitta en ny biljett där det finns tillgänglighet?
Förstår att det kan bli hursomhelst men funderar bara på vad som är det vanligaste utfallet med just rena SAS awards.
 
Toppen