Senaste nytt

Air France öppnar ny lounge Charles DeGaulle Terminal F i juli, 2021

Hachans

Medlem
Misstänker att "Passe sanitaire", det digitala covidintyget för EU (Full vaccinerad eller negativt test) räcker för att få komma in, då det är det som gäller för resten av Frankrike för att äntra restauranger. Men... Om jag har förstått det rätt så har Lufthansa (bland annat) haft lite mer specifika krav för att få tillgång till lounge, med det sagt kanske även Air France har det. Återkommer nästa vecka med ett "fakta" svar. :)

Det efterfrågades inget intyg när vi besökte AF-loungen förra veckan i 2E. Men det kan hinna ändras såklart.
 

Berglund

Medlem
Ja, det är riktigt.

Kan försöka få med så mycket bilder som möjligt och en liten recension från loungen, om inte @Berglund eller någon annan medlem hinner före.;)
@Berglund har förstås besökt loungen: Air France nya lounge Charles DeGaulle Terminal F, augusti 2021 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Inga krav på covidtest för att komma in i loungen?
Nej, inget sådant särkilt krav. Får du flyga och har rätt biljett och/eller status så är du välkommen in.

Misstänker att "Passe sanitaire", det digitala covidintyget för EU (Full vaccinerad eller negativt test) räcker för att få komma in
Det är riktigt. Det efterfrågades inte men det har inte tidigare varit hårdare eller mer specifika krav för loungerna än vad det varit för att flyga.

Det efterfrågades inget intyg när vi besökte AF-loungen förra veckan i 2E.
Det efterfrågades inte idag heller.
 
Jag besökte lougnen nyligen, måste säga ett riktigt lyft. Ljust, många alternativ att sitta (Jobba, äta, relax) samt et mkt bra utbud av Vin, maten var bättre än många andra (LH, SK, BA etc) men det finns ju många restauranger att välja på (utanför). När jag sitter med min dator kommer ett par värdinnor och erbjuder champagne till allamed en vagn, för att lätta upp stämningen ... bara en enkel men väldigt trevlig ambience i hela lougnen
 
Toppen