Senaste nytt

Driver ni med mig SAS?

trekker

Medlem
Åkte BCN-CPH igår och fick bra service. Först matlåda och dryck. Därefter kaffe och praliner. Och en tredje runda där en värdinna promenerade ner gången utan vagn och frågade om någon ville ha mer att dricka.

Finns det något konsekvent i det här? Arlanda? Flygningar kortare än x?
Det är väl just det som är problemet? SAS är så fruktansvärt inkonsekvent så man inte vet vad man får. Jag blev besviken när jag inte fick en flaska vin men riktigt sur när jag inte fick ett glas vatten.det är inte okej att inte ens ge ut vatten, I plus.....
 

SK989

Medlem
Åkte BCN-CPH igår och fick bra service. Först matlåda och dryck. Därefter kaffe och praliner. Och en tredje runda där en värdinna promenerade ner gången utan vagn och frågade om någon ville ha mer att dricka.

Finns det något konsekvent i det här? Arlanda? Flygningar kortare än x?
Verkar inte finnas något mönster. Förra månaden flög jag Tallinn - Stockholm (flygtid 50 min) och fick polarrulle och skumpa.
 
Det är väl just det som är problemet? SAS är så fruktansvärt inkonsekvent så man inte vet vad man får. Jag blev besviken när jag inte fick en flaska vin men riktigt sur när jag inte fick ett glas vatten.det är inte okej att inte ens ge ut vatten, I plus.....

samtidigt flödar det fritt på inrikes, skrattretande.
 
Last edited:
Bokat SAS Plus från Berlin till Stockholm via Köpenhamn. Skall enligt SAS ge fast track, lounge, prioboarding och mat och dryck ombord.

Fast track, de skrev fast track på biljetten. Dock godtog inte flygplatsen detta då SAS inte betalt för fasttrack.

Lounge, fick jag faktiskt.

Prioboarding, hahaha.

Ombord, endast kaffe och the serveras. Inte ens vatten kan man få. Är detta något slags dåligt skämt? Något att tugga på? Haha.

Nu ger jag nog upp det här så kallade flygbolaget.
 
Jag förstår detta inlägg mycket väl, SAS har en så kallad premium produkt utan någon känsla av att vara unik, men detta sagt så betalar man inte speciellt mycket mer heller för SAS Plus jämfört med andra "business produkter" så man får lite vad man betalar för. Som jag ser det betalar man för prioritet, i kö eller när något går fel.
Om man vill ha en god måltid eller något bra att dricka så är det nog alltid bättre att ta det på flygplatsen istället för ett flyg på 1h.
När man åker tåg, så räknar man inte med att äta eller dricka, när man har en tim resa, varför skall vi förvänta oss något annat i luften. SAS skall transportera oss på en säkert och trevligt sätt i tid, när något går fel skall de hjälpa till att lösa situationen, de är de kvar jag ställer, allt annat är bara "good to have"
 

trekker

Medlem
Jag förstår detta inlägg mycket väl, SAS har en så kallad premium produkt utan någon känsla av att vara unik, men detta sagt så betalar man inte speciellt mycket mer heller för SAS Plus jämfört med andra "business produkter" så man får lite vad man betalar för. Som jag ser det betalar man för prioritet, i kö eller när något går fel.
Om man vill ha en god måltid eller något bra att dricka så är det nog alltid bättre att ta det på flygplatsen istället för ett flyg på 1h.
När man åker tåg, så räknar man inte med att äta eller dricka, när man har en tim resa, varför skall vi förvänta oss något annat i luften. SAS skall transportera oss på en säkert och trevligt sätt i tid, när något går fel skall de hjälpa till att lösa situationen, de är de kvar jag ställer, allt annat är bara "good to have"
Hej Erik, du har helt fel i mitt tycke. Jag förstår vad du skriver, men SAS kan inte blanda och ge som de behagar. Visst en timme från Berlin till Köpenhamn spelar väl ingen roll i sig, men de hade sålt mig en plus biljett som skulle ge mat och dryck och de serverade enbart kaffe och the. Jag personligen tycker detta är långt ifrån okej och jag kommer ta det med SAS och se vad de har att säga om saken.
 
Toppen