Senaste nytt

Nordic Choice Bo 1 natt få 5 kvalificerande nätter, boka senast 17 november 2021


Är du hundra på det? Kanske bara en slump att det funkat, eller menar du att allt som betalas i receptionen plötsligt räknas som rumspriset?
Man kan väl inte använda restaurang kuponger i receptionen, så man går miste om det iaf.

Jag brukar oftast betala direkt för jag har NCC kortet men varje gång jag satt något på rummet och har extrakilona så har jag fått poäng
Så tjänar du bonuspoäng - en snabbguide
Bonuspoäng på mat
Våra hotell erbjuder så mycket mer än nybäddade sängar och härliga frukostbufféer. Tjäna bonuspoäng på mat när du bor på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ och våra fristående hotell i Norge och Danmark! Du får 1 bonuspoäng per NOK/DKK spenderat på hotellets restaurang.

Edit: ser ju nu när jag läste ett varv till att de gäller i Danmark och Norge. Jag måste ha haft tur eller så har jag blandat ihop det med poäng jag fått in på kortet. My mistake ! Jag får prova i nästa vecka
 
Last edited:

mha321

Medlem
Med mastercard räcker det nu alltså med 2 nätter för gold. Det kan det ju vara värt även för oss som egentligen bara har ncc som tredje-program!
 
Jag brukar oftast betala direkt för jag har NCC kortet men varje gång jag satt något på rummet och har extrakilona så har jag fått poäng
Så tjänar du bonuspoäng - en snabbguide
Bonuspoäng på mat
Våra hotell erbjuder så mycket mer än nybäddade sängar och härliga frukostbufféer. Tjäna bonuspoäng på mat när du bor på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ och våra fristående hotell i Norge och Danmark! Du får 1 bonuspoäng per NOK/DKK spenderat på hotellets restaurang.

Edit: ser ju nu när jag läste ett varv till att de gäller i Danmark och Norge. Jag måste ha haft tur eller så har jag blandat ihop det med poäng jag fått in på kortet. My mistake ! Jag får prova i nästa vecka
Det tog bort intjänade av bonuspoäng på mat i feburari och ersatt det med att man får bonuschecken i alla länder istället. Innan fick man bonuschecken i Sverige och Finland.
 

jerixon

Medlem
Intressant men endå inte.
Nyttjar Nordic Choice endast som 4e program och det oftast för att boka när de har 3x poäng för att enkelt skrapa ihop lite frinätter i Norden på comfort vid flygplatser osv.
Hade det å andra sidan varit 5x poäng hade jag bokat om ett flertal vistelser på andra kedjor inom norden.
 

TjudöBoy

Medlem
Läste lite om villkoren och på en av raderna står detta;

  • Erbjudandet gäller inte bokningar som ändras efter ordinarie bokningsdatum.
Betyder detta att man inte kan avboka en hotellnatt och sedan boka den pånytt??
Detta verkar ju lite skumt, man måste väl kunna avboka om man ej kan åka ? Att man sedan får "andra planer å kan åka pånytt" är väl en annan sak...
 

FilipJ

Medlem
Läste lite om villkoren och på en av raderna står detta;

  • Erbjudandet gäller inte bokningar som ändras efter ordinarie bokningsdatum.
Betyder detta att man inte kan avboka en hotellnatt och sedan boka den pånytt??
Detta verkar ju lite skumt, man måste väl kunna avboka om man ej kan åka ? Att man sedan får "andra planer å kan åka pånytt" är väl en annan sak...
Menas det inte att bokningar som görs nu under kampanjperioden inte blir kvalificerade till x5 om de ändras?
 

TjudöBoy

Medlem
Menas det inte att bokningar som görs nu under kampanjperioden inte blir kvalificerade till x5 om de ändras?
Vet inte riktigt, men jag tog det som att om man avbokar en befintlig bokning som man har under giltig boendeperiod men som har bokats tidigare och sedan bokar samma hotell/datum nu då 5x erbjudandet så skulle man ej få 5x nätterna!? Men kanske jag tänker fel???o_O
 
Toppen