Senaste nytt

Inget rödvin i Guldloungen Kastrup

micke

Medlem
Besökte för första gången nånsin loungen på Kastrup och blev ganska besviken måste jag säga. Lite skolmatsalskänsla och bara soppa och lite kalla grönsaksblandningar till lunch. Dessutom personal som varken hälsar när man kommer eller går.
Man har väl blivit bortskämd med Pontus på Arlanda kanske.
 

Kimmen00

Medlem
Besökte för första gången nånsin loungen på Kastrup och blev ganska besviken måste jag säga. Lite skolmatsalskänsla och bara soppa och lite kalla grönsaksblandningar till lunch. Dessutom personal som varken hälsar när man kommer eller går.
Man har väl blivit bortskämd med Pontus på Arlanda kanske.

Eller så är det helt enkelt mkt bättre tex i andra lounger.. Både Senator på FRA och TAP lounge i Lissabon är ju ljusår bättre än SAS Guld.
 

ulagun

Medlem
Vilka problem vi har!
En helt ny tråd pga. avsaknat rödvin :D

Det märks att folk är ute och börjar röra på sig igen!
Är ju inte specifikt rödvin i loungen utan den servicenivå eller snarare brist på service SAS lagt sig på numera.
Trådar som Ryan på Arlanda, lounge i GOT m.fl visar ju på att många av oss trogna SAS are börjar ifrågasätta värdet av att flyga SAs plus inom Sverige/Europa 1 till 2 timmars flighter. Vad är mervärdet att betala 3-4 gånger mer med SAS mot Ryan? Hur högt ska vi värdera en polarrulle och en Ringi.
Var går gränsen på neddragningar?
Allt kan inte skyllas på Covid. Att servera en Gammel dansk i loungen kan inte i min värld påverka corona spridningen utan det är ren snålhet men till samma biljettpriser som pre covid
 

ulagun

Medlem
3-4 gånger fler poäng eller?
Någon här nämnde resa ARN-TLL SAS 3099 kr, Ryan 650kr med bagage.
För den mellanskillnaden bokade jag i stort sett business biljett CPh-LIS ( 2600 DKK) och får EB eller M&M poäng dessutom
Får inte ekvationen att gå ihop rent ekonomiskt, mentalt däremot skulle ta emot att boka med Ryan.
 
  • Gilla
Reactions: pep

Taggen

Medlem
Någon här nämnde resa ARN-TLL SAS 3099 kr, Ryan 650kr med bagage.
För den mellanskillnaden bokade jag i stort sett business biljett CPh-LIS ( 2600 DKK) och får EB eller M&M poäng dessutom
Får inte ekvationen att gå ihop rent ekonomiskt, mentalt däremot skulle ta emot att boka med Ryan.
Nämna resan är en sak, verkligen boka och resa en annan. Hur många platser var lediga på SAS-flighten vid det priset? Hur många var lediga på Ryan för det priset?
 

jerixon

Medlem
Precis.
Finns absolut inget som gör SAS bättre än de flesta LCC.
Status löser man med korten och en resa per år, sen kör jag LCC eller det som kostar minst/går att boka på poäng.

SAS har länge hållt katastrofalt låg nivå på allt utom Long Haul där jag även åkt på några riktiga nitlotter.
På Arlanda slår ju dessutom prioritypassloungerna SAS och lika så på Kastrup.

Ett prioritypass och billigast möjliga biljett är verkligen min melodi inom Europa.
Sparar tex. bara på resor till London och Polen minst 10K sek per år genom att välja LCC.
Enkelt val på dessa flighter för mig då jag kan gå på mkt fotbollsmatcher och dricka mkt god öl för de 10.000 sek jag sparar.

Nej det där med lojalitet är förlegat i flygbranschen, det finns för mkt aktörer som strösslar med status och billiga biljetter.

Är ju inte specifikt rödvin i loungen utan den servicenivå eller snarare brist på service SAS lagt sig på numera.
Trådar som Ryan på Arlanda, lounge i GOT m.fl visar ju på att många av oss trogna SAS are börjar ifrågasätta värdet av att flyga SAs plus inom Sverige/Europa 1 till 2 timmars flighter. Vad är mervärdet att betala 3-4 gånger mer med SAS mot Ryan? Hur högt ska vi värdera en polarrulle och en Ringi.
Var går gränsen på neddragningar?
Allt kan inte skyllas på Covid. Att servera en Gammel dansk i loungen kan inte i min värld påverka corona spridningen utan det är ren snålhet men till samma biljettpriser som pre covid
 
Toppen