Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

AtleFlyg

Medlem
Bra att få information kring kompensation downgrade, men nu vill jag veta mer om hur öppnandet i USA fungerar ;) Det måste väl vara ett flertal som kan bidra med information om hur t ex köerna och proceduren är vid immigration. Servicen ombord har några kommenterat, men gärna mer om denna. Annat som vi som ska resa framöver behöver veta?

Inga konstigheter. Precis som innan. De kollade pass och lappen man får på flyget som ska fyllas i. Sen tog de en bild och hälsade välkommen.
Tog 15 min i kön men jag skyndade mig av planet och var snabb till immigration innan alla andra kom och ställde sig i köerna.

Däremot här på plats är det Covidbevis och leg varje gång man vill in och äta på restaurang t.ex.
 
Ingen downgrade från C idag (iaf inte utannonserat) däremot en snabbt accepterad downgrade från Plus till Minus. 400EUR, garanterat fritt 3 säte och bibehållen ”servicenivå”. Säkert fair enough för den herre som accepterade budet direkt.
Hade jag tagit alla dagar i veckan. Han får alltså samma service som i Plus och 3 säten samt 400EUR kan ju inte bli bättre.
 

JohanGE

Medlem
Inga konstigheter. Precis som innan. De kollade pass och lappen man får på flyget som ska fyllas i. Sen tog de en bild och hälsade välkommen.
Tog 15 min i kön men jag skyndade mig av planet och var snabb till immigration innan alla andra kom och ställde sig i köerna.

Däremot här på plats är det Covidbevis och leg varje gång man vill in och äta på restaurang t.ex.

Gäller det covidbevis man skriver ut från eHälsomyndigheten?
 

Combo

Medlem
Reser i morgon och skickade in alla dokument till Swiss igår och fick tillbaka "Your travel documents have been successfully reviewed" :) Har nu checkat in och fått digitala boardingpass. Kan vi skriva ut bagage taggar/boardingpass och droppa väskorna på ARN redan i kväll tro?
Reser du med Swiss hela vägen? Jag kommer börja med 2 ben med SAS, därefter är resten med Swiss. Funderar på om jag kommer kunna skicka in några dokument i förväg.
 

Mr Basic

Medlem
Reser i morgon och skickade in alla dokument till Swiss igår och fick tillbaka "Your travel documents have been successfully reviewed" :) Har nu checkat in och fått digitala boardingpass. Kan vi skriva ut bagage taggar/boardingpass och droppa väskorna på ARN redan i kväll tro?
Var hittar man denna ”bifoga-dokument-funktion”, kom det mail från Swiss?
Min resa är bokad via SAS men utresan sker med enbart Swiss.
Återkoppla gärna om automat+bag drop fungerade. :rolleyes::)
 
Toppen