Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

ante_77

Medlem
Bokade det hotellet igår, haha. Ska dit om en månad. Har du bott där innan? Nåt att ha?



Är det bara och ringa in till Amex så skickar dom papprena? Vet du om dom vill se att resan och hotellen är betalda med kortet på nåt sätt?

Ring in och prata med Amex. Det håller med att berätta att den är betald med Amex eller EB poäng.
 

imartin

Medlem
Hade bokat en återbetalbar biz flygning med Austrian tilk BKK 11/11 på skoj men avbokade nu, ska istället åka iväg 31 December. Konstigt nog känner jag inte riktigt suget än att komma iväg, men det kommer garanterat kännas annorlunda i slutet på December.

Vill nämna igen att försäkringen som förmodligen är smidigast och förmodligen också billigast är den från Safety Wing SafetyWing - Insurance for Nomads, by Nomads
T.ex. kostar 2 veckor för en person upp till 39 år 22 USD.
 

E.K

Medlem
Ni som vill boka hotell själva och ordna med papper så kan jag tipsa att Agoda numera har en liten ruta med karantänserbjudanden.
Man går till Agoda:s hemsida, skriver Bangkok som exempel och datum och klickar vidare.
Efter detta klickar man på Karantänserbjudanden och får fram alla hotell som har SHA+ paketet.

Skärmbild (97)_LI.jpg
 

ante_77

Medlem
Anlitat royal vacation dmc två gånger nu och säger det igen... Värt varenda krona. Kollega som tänkte äsch jag gör det själv... Han ångrar sig. Han var skitförbannad idag att dem krävde jpeg när man laddade upp bilder på max mb. Han har svurit många ggr senaste dagarna.
Första gången anlitade jag RV i sept. Då var det lite dyrare. Nu betalade jag ca 1000 baht för servicen.
Phuket 1 Day Quarantine Packages - Book Now – Royal Vacation
Kanske blir dyrare om dem ska fixa long stay visum. Inte kollat upp det.

Har du fått Thailand Pass ännu? (kanske jag missade det inlägget)
 

Bangkok

Medlem
Jag bor i rawai i phuket. Droppa Patong. Finns 100 andra ställen som är bättre, billigare, vackrare och renare. Patong är det sista stället jag skulle välja..fattar inte varför folk ska dit. Ja om man inte vill till bangla road då...

Om du har några måsten att se och göra på Phuket så mottags det gärna! För att ha spenderat minimum 1 månad om året i Thailand sedan 26år tillbaka (bortsett från förra året) så har jag spenderat väldigt lite tid på Phuket. Jag gillar att åka runt på "moppen" och se mig omkring. Stränder, utsiktsplatser, trevliga människor och god mat & dryck är saker som lockar mig. Är det OT så får du gärna höra av dig i dm.
 

MartinH

Medlem
Är det bara och ringa in till Amex så skickar dom papprena? Vet du om dom vill se att resan och hotellen är betalda med kortet på nåt sätt?
Bara att ringa och förklara vilken försäkring du vill ha, de vet vad de ska göra. De behöver inte se nåt för att utfärda försäkringsintyget, men om du skulle behöva nyttja den så måste såklart det mesta av hotell+resa vara betalt med aktuellt kort.
 
Toppen