Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Johnjohn

Medlem
Lust att dela med dig av vilket företag?

Jag ska till Phuket 5e Dec med Finnair ARN-HKT och ska precis börja gräva ner mig i alla procedurer och vad som krävs ordentligt.

Har avsiktligt väntat tills nu, då nya reglerna trädde i kraft.
Anlitat royal vacation dmc två gånger nu och säger det igen... Värt varenda krona. Kollega som tänkte äsch jag gör det själv... Han ångrar sig. Han var skitförbannad idag att dem krävde jpeg när man laddade upp bilder på max mb. Han har svurit många ggr senaste dagarna.
Första gången anlitade jag RV i sept. Då var det lite dyrare. Nu betalade jag ca 1000 baht för servicen.
Phuket 1 Day Quarantine Packages - Book Now – Royal Vacation
Kanske blir dyrare om dem ska fixa long stay visum. Inte kollat upp det.
 

ante_77

Medlem
För COE så har svenska Amex Elite / Platinum försäkring funkat. Kom till Hilton Phuket nu, inga problem på vägen.

Jag har för avsikt att använda Amex Elite. Är man fler på resan så täcker den alla och man kan få Amex att skriva in namnen på medresenärerna.
Om det sedan är 220.000 USD/person eller för hela sällskapet framgår inte, men det håller för 4 personer åtminstone när kravet är 50.000 USD.
Det är ju en bra kickback även om man säkert kan få försäkring via den hemförsäkring man redan har.
 

Svante

Medlem
Väntar på ThailandPass. Håller tummarna. Flyger den 12 november. Lite orolig att EU-intyget (utan passnr) kommer ställa till problem...vi får se. Väntar till fredag på svar, får jag inte ok, får jag köa på COE istället...
 

Svante

Medlem
COE är stängt för nya ansökningar. Jag har en "Pre-Approval" liggandes i avvaktan på att skicka in intyg på förbetalt COVID-TEST.

Ni som fått Thailnaspass godkänt, inga problem med avsaknad av passnummer på COVID-beviset?
 

Renato

Medlem
Hur löste ni försäkringsintyget, finns det något bra och smidigt sätt?

Jag ringde AXA och dom var så snälla och löste allt åt mig även la in mina namn osv så det inte ser ut som ett papper till alla. Men för säkerhets skull så tog jag kontakt med min hemförsäkring och fick även en kopia där så jag har dubbla om det skulle vara något. :)
 
Toppen