Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 30 oktober 2021

palmen

Moderator
Beställde lite nya munskydd via sas shoppingportal klockan 16 idag, då jag inte har tillräckligt många för Barcelona. Fick bli via Lloyd's som hade 50p/100sek (dubbelt mot andra apotek) och de lovade leverans imorgon (övriga 2-4 dagar).

Man blev ju lite förvånad när de levereras till mitt uthämtningställe klockan 20 samma dag.
20211025_203305.jpg
 

Ricci

Medlem
Beställde lite nya munskydd via sas shoppingportal klockan 16 idag, då jag inte har tillräckligt många för Barcelona. Fick bli via Lloyd's som hade 50p/100sek (dubbelt mot andra apotek) och de lovade leverans imorgon (övriga 2-4 dagar).

Man blev ju lite förvånad när de levereras till mitt uthämtningställe klockan 20 samma dag.
Visa bifogad bild 122668
Bra input @palmen , när och var är det krav på munskydd i Barcelona just nu?
 

Tomas E

Medlem
Planering pågår nu för att försöka få till att kunna mötas utomhus på en takbar på lördagen innan middag.
Tanken är att vi kör detta vid 16-18 ungefär så kan folk välja var de ska äta middag efteråt.

Då det inte blir någon middag, är detta något som alla är intresserade av, så jag vet hur många man ska försöka boka för?
Räknar jag igenom tråden vilka som sagt at de kommer så är vi omkring 30 personer som har bokat. Gissar att det även kan finnas några som inte skrivit om de kommer eller ej.
Kommer!
 

GOTATH

Medlem
Planering pågår nu för att försöka få till att kunna mötas utomhus på en takbar på lördagen innan middag.
Tanken är att vi kör detta vid 16-18 ungefär så kan folk välja var de ska äta middag efteråt.

Då det inte blir någon middag, är detta något som alla är intresserade av, så jag vet hur många man ska försöka boka för?
Räknar jag igenom tråden vilka som sagt at de kommer så är vi omkring 30 personer som har bokat. Gissar att det även kan finnas några som inte skrivit om de kommer eller ej.
Kommer
 

Flood

Medlem
Planering pågår nu för att försöka få till att kunna mötas utomhus på en takbar på lördagen innan middag.
Tanken är att vi kör detta vid 16-18 ungefär så kan folk välja var de ska äta middag efteråt.

Då det inte blir någon middag, är detta något som alla är intresserade av, så jag vet hur många man ska försöka boka för?
Räknar jag igenom tråden vilka som sagt at de kommer så är vi omkring 30 personer som har bokat. Gissar att det även kan finnas några som inte skrivit om de kommer eller ej.

Kommer!
 

palmen

Moderator
En liten uppdatering om lördagen. Tyvärr verkar det som att det ska regna en del på lördag under dagen, men förhoppningsvis har det slutat regna på sen eftermiddag eller om det bara är lite stänk.

Jag håller på och gör klart bokningen av en takbar där vi vid regn kommer att kunna vara inomhus istället (även om utsikten då blir begränsad). Vi har fått en tids-slott på 16-19 för denna bokning av plats, lite oklart med hur många vi blir exakt men jag hoppas att det inte ska bli några problem.

Väntar nu bara på sista bekräftelsen från stället att allt är OK så kan jag gå ut med mer info, men ni kan räkna med att det är i området nära hamnen i alla fall utifall att ni planerar andra aktiviteter i anknytning till detta.
 

palmen

Moderator
Och nu har bekräftelsen kommit på att vi har ett ställe bokat för lördag, det är en takbar som många av oss säkert känner igen från tidigare år.

Plats: Takbaren på Hotell Duquesa de Cardona Barcelona. Google Maps
Tid: Lördag 30 oktober klockan 16-18:30. Man får gärna vara där tidigt
Övrigt: En tredjedel av takterassen är bokad för oss. Utifall att det blir mycket regn (finns överhängande risk för regn) så finns möjlighet att flytta inomhus också, men målet är att vi ska vara utomhus. Kommer vara någon form av DJ som spelar (de har tydligen det varje lördag) men jag hoppas att det kommer vara lugnare musik så att det går att prata.
 
Toppen