Senaste nytt

Erfarenheter av Berlin Brandenburg Airport

NyfikenGrau

Medlem
Det stämmer @imartin , har funderat på att prova det ibland, men det hotellet (och ärligt talat hela kedjan) har något 80-talsnostalgiskt över sig ..eftersom de var inriktade på järnvägsstationer på den tiden och allt modernt som gällde tåg då skulle heta Intercity ;)

Meen hur som helst, detta är ju Berlin så angående det nya hotellet har jag kollat hemsidan "Deutsche Hospitality"

Business Development at Deutsche Hospitality

och hotellöppningen är i vanlig berlinsk oordning försenad ett år,

IntercityHotel Berlin Airport
Germany, Q2 2023

det var då för väl, annars hade man undrat om nåt var fel
:D
 

NyfikenGrau

Medlem
Är det den längsta tillsammans höger när man kommer upp? Där har det varit lång köket bådar ggr jag passerat

Din beskrivning verkar stämma in på nr 2?
Enligt officiella sidan ligger den åt motsatt håll jämfört med nr 1 och 2. Detta *brukar* minska viljan hos pax att testa den, men kanske alla är mer eller mindre fulla och det bara handlar om grader i helvetet..just nu säger officiella sidan mindre än 10 min väntetid i 2 och 5 och 10-20 min i nr 1, låter ju ganska normalt men kanske skönmålning.



apls-lageplan-t1-1060.jpg
 

palmen

Moderator
Din beskrivning verkar stämma in på nr 2?
Enligt officiella sidan ligger den åt motsatt håll jämfört med nr 1 och 2. Detta *brukar* minska viljan hos pax att testa den, men kanske alla är mer eller mindre fulla och det bara handlar om grader i helvetet..just nu säger officiella sidan mindre än 10 min väntetid i 2 och 5 och 10-20 min i nr 1, låter ju ganska normalt men kanske skönmålning.



apls-lageplan-t1-1060.jpg
Det är 1an som jag använt båda gånger, den rekommenderades av checkin agenten första gången jag var där. Men då vet jag att jag borde kanske testa 5an istället på andra sidan. Man kommer ju ut mer eller mindre på samma ställe i terminalen i vilket fall.
 

Jonas Lindhe

Ny medlem
Kan bekräfta att det fortfarande är extremt rörigt i säkerhetskontrollen och Fast Track funkar fortfarande inte trots att det står på SAS boardingcard.

I övrigt så tycker jag det känns som vanligt i LH loungen och kan även rekommenderar Steigenberg hotel som ligger i anslutning med flygplatsen.
 
Toppen