Senaste nytt

Stoppa flyg mellan Stockholm och Göteborg

NyfikenGrau

Medlem
OBS detta är ingen politiskt inlägg, utan bara ett konstaterande hur verkligheten är.

Och tyvärr gäller ju det där inte bara småorter i Norrland - ska man någonstans inrikes i Sverige som inte ligger längs E6, E4 (buss) eller någon av stambanorna så får man vara inställd på byten och krångel. Prova att åka valfri stad på västkusten <-> valfri stad på ostkusten söder on Norrköping, räkna byten (kom upp i 5 en gång Gbg-Ohamn!) och restid så återstår i realiteten bara bil om man inte vill lägga en hel dag på att komma fram.
 

themroc

Medlem
Det är lite OT från rubriken, trådskaparen har dock en länk om korta flygresor.

I bland undrar jag om jag och politikerna lever i samma samhälle.
Jag har varit i Kramfors i helgen, tänkte ta bilen men bestämde mig för att ta tåget, det går tåg från Stockholm och till Kramfors, tåget fortsätter till Umeå

Bokade med avgång 06,21 ankomst till Kramfors 11,20, efter några dagar kom en ändring från SJ på grund av barnarbete mellan Sundsvall och Umeå gick tåget bara till Sundsvall inga alternativ hur jag skulle komma till Kramfors.
Efter ytterligare någon dag kom det även var inställt till Sundsvall på tillbaka vägen, samt resan skulle ta två timmar längre än vanligt, nu var det även barnarbete vid Upplans Väsby så vi åker Uppsala-Sala-Västerås-Stockholm.

Ankomst Stockholm skulle vara 19,11 men vi är bara 8 minuter sena
6 timmars resa från Sundsvall, har blivit körd både till och från Kramfors i bil, det är ca 4x8 mil. 1 timme åt varje håll

OBS detta är ingen politiskt inlägg, utan bara ett konstaterande hur verkligheten är.

Inte konstigt att det blir förseningar under sådana omständigheter. Barn är ju inte särskilt bra på det här med järnvägsunderhåll.
 
Toppen