Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

KalleSus

Medlem
Undrar om den kommer ut med den nya färgsättningen?
Jag tyckte mig se att det var den registsreringen på bilden som prydde Friends- and Familykampanjen... Å andra sidan var väl det inte ett regelrätt fotografi, men någon som skapat bilden har väl en förebild att gå efter...?
Någon på Arlanda nu som kan se om LN-RKR står vid gate F58 i ny eller gammal målning?
 

KalleSus

Medlem
Just nu är den ute på en liten joggingtur. Kvarstår dock som SK903 med försenad starttid 18 minuter efter planerad landning för SK9190 (just nu 10.42).

Undrar vad de har behövt testa innan flyg med passagerare.

Visa bifogad bild 122637
Maskiner som stått en längre tid brukar få en liten motionsrunda innan passagerarna släpps på.
Man kan ju möjligen tycka att det borde ha skett lite tidigare.....
 

stare

Medlem
Alltså, inte mycket SAS från Landvetter just nu mot övriga Europa, funderar samtidigt om EBG är rätt val från GOT om ändå Loungen är stängd. Kanske öppnar de någon direktlina va de lider?
 

KalleSus

Medlem
Dessutom alltså den parkerade LN-RKH, som nu. av PlaneSpotters, har klassats som "historic". Så den är med största säkerhet ute ur flottan.
Skyliner meddelar nu att LN-RKH kommer att övertas av rumänska Dan Air.
Jag visste inte ens att det bolaget fanns, och de verkar inte ha någon trafik för tillfället, men tre mindre, begagnade Airbus (319 och 320) är på ingång och nu alltså också en 330.
 

Lauda 777

Medlem
Skyliner meddelar nu att LN-RKH kommer att övertas av rumänska Dan Air.
Jag visste inte ens att det bolaget fanns, och de verkar inte ha någon trafik för tillfället, men tre mindre, begagnade Airbus (319 och 320) är på ingång och nu alltså också en 330.
Sedär. Tack för info!
Jag undrar när LN-RKT kommer tillbaka. Kan man tro att det blir första A330 i nya färgerna?
 

Mackan-j

Medlem
Skyliner meddelar nu att LN-RKH kommer att övertas av rumänska Dan Air.
Jag visste inte ens att det bolaget fanns, och de verkar inte ha någon trafik för tillfället, men tre mindre, begagnade Airbus (319 och 320) är på ingång och nu alltså också en 330.
Undrar hur upplägget med SAS långlinjer kommer se ut framöver, för om jag räknat rätt är väl det 3st flygplan kort jämfört med innan pandemin?
 

SK1989

Medlem
Undrar hur upplägget med SAS långlinjer kommer se ut framöver, för om jag räknat rätt är väl det 3st flygplan kort jämfört med innan pandemin?
Det har tillkommit 3 A321LR så antalet är detsamma och samtidigt är det annonserat att HKG inte kommer tillbaka vilket frigör ett flygplan...
 
Toppen