Senaste nytt

Best Western Rewards Vouchers per 1/11-21

rob74

Medlem
Befinner mig nu 11 nätter på ett BW-hotell i Göteborg. Skulle ta ett glas vin i restaurangen häromdagen och blev då upplyst om nya regler. Har själv inget hört om detta innan från BW.

Fick läsa cirkuläret som skickats till hotellen.
Från 1/11 i år så kommer voucher inte kunna nyttjas för öl/vin annat än i samband med mat.
Enligt cirkuläret så har detta varit fallet hela tiden, men att det inte har kommunicerats ordentligt till hotellen(?)...
Detta i enlighet med svensk alkohollagstiftning.
Och detta ska gälla på nätter som är poänggrundande, stod det. Vad det nu har med saken att göra (får man inte vouchers vid poängnatt, då?)
På själva vouchern står det att summan gäller för "... meals and/or drinks (not hard liquor)... "

Jag är ingen expert på BW, men de senaste åren med obefintligt resande utomlands har det blivit en del nätter här och kommer åka upp på Diamond Select i december.

Lär väl implementeras på övriga kedjor då, som t ex Elite.
Lär väl handlas en del nötter också då framöver, som killen i restaurangen sa (eller hur de nu kommer att definiera "mat").
Kanske blir ett nytt "salladsbarfenomen", som hände här i Göteborg för en massa år sedan.
 
Last edited:

intuition

Medlem
Ur mail förra veckan, inkl att ingen check ges för poäng nätter:


Förändringar gällande restaurangcheckar
spacer.gif

Från och med 1 november 2021 gäller några nyheter för restaurangcheckarna:
• Du som medlem får välja om du vill ha restaurangcheck eller poäng vid ankomst till våra hotell som har egen restaurang.
• På hotell som inte har en egen restaurang kommer du att få poäng istället för restaurangcheck.
• Restaurangcheck ges endast när du har bokat ett rumspris som berättigar poäng.
• Vill du använda din check till alkoholhaltig dryck gäller det endast i samband med mat.
• Nu får du även använda din check till kioskvaror i hotellshoppen.
 

jerixon

Medlem
Har alltid varit så vad jag vet, men ej varit efterföljt på så många ställen.
Kuskade sjukt mycket BW 2007-2013
 

rob74

Medlem
Ur mail förra veckan, inkl att ingen check ges för poäng nätter:


Förändringar gällande restaurangcheckar
spacer.gif

Från och med 1 november 2021 gäller några nyheter för restaurangcheckarna:
• Du som medlem får välja om du vill ha restaurangcheck eller poäng vid ankomst till våra hotell som har egen restaurang.
• På hotell som inte har en egen restaurang kommer du att få poäng istället för restaurangcheck.
• Restaurangcheck ges endast när du har bokat ett rumspris som berättigar poäng.
• Vill du använda din check till alkoholhaltig dryck gäller det endast i samband med mat.
• Nu får du även använda din check till kioskvaror i hotellshoppen.
Se där! Har själv inte fått något sådant mail, vad jag kan se.
 

ptotheg

Medlem
Intressant! Hade missat detta och fått check som jag endast köpt alkohol för vid typ.. 15 tillfällen detta år? Nu i helgen på BW Kung Carl fick jag info om att det måste ske i samband med mat.. jag valde poäng istället men nu undrar jag vart gränsen för mat går?

Är det OK att ta en bärs och nötter?
 
Toppen