Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 11 oktober 2021

rob74

Medlem
Jag har period från 1 juni, i boknings yran blev det några resor med BC medlemmar, bara europaresor lägger in dessa i ett Excel och lägger till MC poängen samt AMEX så kommer jag att hamna på ca 150K poäng till och med sista maj 2022.
Jag har också samma period.
Med det som är inbokat sedan tidigare samt en extra vända till Stockholm och Amexbonus på det, så kommer jag upp i drygt 93k och EBD i början av december.
Har två resor med fyra legs/resa i januari på det dessutom.
I våras kom 4x-kampanjen helt fel för mig, men nu låg den helt rätt.
 

TjudöBoy

Medlem
:mad::mad::mad::mad: Nu har SAS bokat om 2 av mina resor jag köpte under F & F kampanjen, den ena var bara en liten justering men resan vi planerade med 2 familjer över nyår till Östersund flyttades från 31/12 till 1/1!!:eek::eek:
Detta betyder att resan som beställdes är void vad gäller ändamålet för oss:mad: någon som har tipps/hjälp över vad man kan göra i detta fall?
Var ju nyårsafton som var tänkt att fira på hotell med familjerna nu känns det ju som en helt onödig flygning då vi inte kan fira nyår där uppe...
All hjälp emottages med öppna armar!
 

011430121

Medlem
:mad::mad::mad::mad: Nu har SAS bokat om 2 av mina resor jag köpte under F & F kampanjen, den ena var bara en liten justering men resan vi planerade med 2 familjer över nyår till Östersund flyttades från 31/12 till 1/1!!:eek::eek:
Detta betyder att resan som beställdes är void vad gäller ändamålet för oss:mad: någon som har tipps/hjälp över vad man kan göra i detta fall?
Var ju nyårsafton som var tänkt att fira på hotell med familjerna nu känns det ju som en helt onödig flygning då vi inte kan fira nyår där uppe...
All hjälp emottages med öppna armar!
Men tänk att ev. kunna kryssa från Åland till Kapellskär på nyårsafton njuta av det dignande smörgåsbordet på det rullande fartyget sedan att på nyårsdagen få flyga till OSD vår vän @TjudöBoy se möjligheterna och inte problemen.
 

palmen

Moderator
:mad::mad::mad::mad: Nu har SAS bokat om 2 av mina resor jag köpte under F & F kampanjen, den ena var bara en liten justering men resan vi planerade med 2 familjer över nyår till Östersund flyttades från 31/12 till 1/1!!:eek::eek:
Detta betyder att resan som beställdes är void vad gäller ändamålet för oss:mad: någon som har tipps/hjälp över vad man kan göra i detta fall?
Var ju nyårsafton som var tänkt att fira på hotell med familjerna nu känns det ju som en helt onödig flygning då vi inte kan fira nyår där uppe...
All hjälp emottages med öppna armar!
Ring SAS och se vad de har för alternativ för er. Det är nog bara att titta vilka flighter som finns till Östersund och be att bli ombokad till en av dom istället.
 

pswe

Medlem
:mad::mad::mad::mad: Nu har SAS bokat om 2 av mina resor jag köpte under F & F kampanjen, den ena var bara en liten justering men resan vi planerade med 2 familjer över nyår till Östersund flyttades från 31/12 till 1/1!!:eek::eek:
Detta betyder att resan som beställdes är void vad gäller ändamålet för oss:mad: någon som har tipps/hjälp över vad man kan göra i detta fall?
Var ju nyårsafton som var tänkt att fira på hotell med familjerna nu känns det ju som en helt onödig flygning då vi inte kan fira nyår där uppe...
All hjälp emottages med öppna armar!
Onödig flygning?? Fel forum? ;)
 

Gnopps

Medlem
Har någon biljettreglerna som gällde för denna kampanj? Specifikt i plus till USA? Jag har för mig att det var avgift för att boka av men fria ändringar.

Edit: Avbokning €300, ändringar utan kostnad fram till 72t innan avgång sedan €240
 
Last edited:

MrRob

Medlem
Har någon biljettreglerna som gällde för denna kampanj? Specifikt i plus till USA? Jag har för mig att det var avgift för att boka av men fria ändringar.

Lite av en kvalificerad killgissning (anledning: dåligt minne) men visst är det väl gratis ombokning men ingen möjlighet till avbokning?
 

hco

Medlem
Jag var tvungen att ge upp en F&F-bokning. :( Tog voucher. Ingen avgift. Men det var EU, inte USA. Vet ej om skillnad?
 
Toppen