Senaste nytt

Finnair matchar din Eurobonus status fram till 2 November 2021

samet

Medlem
Långweekend i Bangkok bokad för statusmatch 9 December, men vad är oddsen för att man kan besöka Bangkok som vanligt utan karantän :)

Många, även jag, hoppas att Sverige ingår bland de länder som skall få resa fritt till Thailand från 1 dec.

Finns förslag/önskemål från TAT på de länder som släpps fritt från 1 dec. Sverige är med på listan. Men beslutet tas av andra.

Jag skulle gissa 50/50, man vill inte förlora en högsäsong till, samtidigt som Sverige kanske inte stått för den bästa strategin genom pandemin... Så det blir nog att hålla alla tummar du har.
 

Homer

Medlem
Det intressanta blir ju vad som händer om Finnair ställer in flyget? Säg att det inte går så bra för deras satsning från ARN som beräknat, de erbjuder ombokning eller pengarna tillbaka, får man då behålla statusen?

Om det gick bra skulle de inte sälja Business för under 10kkr ;)
BA har ställt in en massa till BKK och bokar tydligen om till AY via ARN, så de kanske får
en del pax därifrån, hur många har jag ingen aning om.
 

Bangkok

Medlem
Det här kom väldigt lägligt för mig. Jag som flyger mycket till Bangkok och Asien överlag hade redan innan starten av direktflyg från ARN övervägt att byta till Finnair och nu känns det verkligen som att läget är här för att i varje fall testa. Synd med kreditkortet bara, det ser jag som den stora fördelen om jag väljer att stanna kvar på SAS och Star Alliance.
 
Toppen