Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Big Birger

Medlem
Försöker att boka om min Japan-hemresa med i sommar och hittar detta på Awardfares:

Visa bifogad bild 122492

Men när jag ringer till SAS, så hittar de inte den. :( Är det någon speciellt med Swiss, eller vad kan det bero på?
Inte alltid det stämmer med vad de ser, och vad som syns i Awardfares. Swiss brukar vara ganska tillförlitligt. Har däremot varit med om att 2-4-1-bokningen har hittat Swiss-flighter som inte funnits synliga på annat sätt.

Kan vara läge med HUACA också. Inte alla personer som lägger ned sin själ i sökningarna, om man säger så.

Jag har motsvarande läge med en Lufthansa-flight från Newark till Frankfurt. Awarfares, United och Air Canada säger alla att det finns flera platser. 2-4-1-bokningen säger att det finns 1 plats.
 

Tonton

Medlem
Försöker att boka om min Japan-hemresa med i sommar och hittar detta på Awardfares:

Visa bifogad bild 122492

Men när jag ringer till SAS, så hittar de inte den. :( Är det någon speciellt med Swiss, eller vad kan det bero på?

Inte alltid det stämmer med vad de ser, och vad som syns i Awardfares. Swiss brukar vara ganska tillförlitligt. Har däremot varit med om att 2-4-1-bokningen har hittat Swiss-flighter som inte funnits synliga på annat sätt.

Kan vara läge med HUACA också. Inte alla personer som lägger ned sin själ i sökningarna, om man säger så.

Jag har motsvarande läge med en Lufthansa-flight från Newark till Frankfurt. Awarfares, United och Air Canada säger alla att det finns flera platser. 2-4-1-bokningen säger att det finns 1 plats.

En annan sak är alla flyg inte syns när det finns flyg inlagda i systemet.

Vid ombokningar brukar jag be personen i telefonen att ta bort alla platser (sök mässigt, inte ta bort bekräftade flyg) och börja söka då. Allt som oftast dyker flygningar upp då.
 
Kan vara läge med HUACA också. Inte alla personer som lägger ned sin själ i sökningarna, om man säger så.
Ringt två gånger, men det kanske blir tredje gången gillt.

Vid ombokningar brukar jag be personen i telefonen att ta bort alla platser (sök mässigt, inte ta bort bekräftade flyg) och börja söka då. Allt som oftast dyker flygningar upp då.
Oj, menar du att deras sökning inte hittar flyg för att jag redan har bekräftat flyg den dagen!? Agenten hittade ett Austrian samma dag, men där fanns enbart ekonomi.
 

Tonton

Medlem
Ringt två gånger, men det kanske blir tredje gången gillt.


Oj, menar du att deras sökning inte hittar flyg för att jag redan har bekräftat flyg den dagen!? Agenten hittade ett Austrian samma dag, men där fanns enbart ekonomi.

Nej, inte för att du har bekräftat - men för att de ligger med i deras sökning. Häng med på BC-träffen imorgon, så kan jag förklara! :) Lättare än att göras i text.
 

Santa

Medlem
Nej, inte för att du har bekräftat - men för att de ligger med i deras sökning. Häng med på BC-träffen imorgon, så kan jag förklara! :) Lättare än att göras i text.

@Tonton har rätt. Om du söker flyg med en PNR live i söket så begränsas det. Be agenten söka "blankt" utan att ha en PNR live så får man ett annat resultat. Sen om det går att boka i din PNR beror helt på om man "vågar" cancellera dina nuvarande flighter. Det kan vara risky.
 

Malu

Medlem
PNR=Passenger name record antar jag...

Fast om jag tänker efter så kom vi aldrig så långt att jag identifierade mig så att han kunde se min bokade resa, så det borde inte ha påverkat sökningen.

Om du knappade in ditt EB-nummer så startade säkert sökningen med din bokning som underlag. Jag vet att de alltid öppnar aktuell bokning från EB-numret och det vill man ju knappa in för att få prio i kön...
 

Davvelavve

Medlem
Hmm försöker fortfarande få till LHR-CPH-IAD-CPH, skatten för CPH-IAD-CPH var 420kr, nu har eurobonus räknat om skatterna med Heathrow och det skulle landa på 2900kr, samtidigt om man ska köpa sas go LHR-CPH-LHR samma datum går på 1221kr, alltså revenue.
Det känns som att något inte stämmer? Visserligen är bonusresan i plus men känns sjukt om skatten är dubbelt som dyr som att köpa sas go.
 
Toppen