Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Nu ska jag göra något jag inte gjort förut och därför blir osäker på hur jag gör.

Jag vill hitta en oneway för poäng mellan LAX-ORD 12/12 2021 2 pers. Är bifogad bild en indikation på att det kan finnas bokningsbart här? Och vart ringer jag då - vanliga SAS supporten?
Det där är ett tecken att det med 99% chans inte finns något då det inte finns några saver award. Det du ser är United everyday award och dessa kan bara Uniteds egna medlemmar boka till ett högre pris. Verkar inte heller finnas saver i economy.

När du bokar ringer du vanliga sas supporten. Om du bokar med voucher ringer du numret som är dedikerat för vouchers.
 

Bulle

Medlem
Ber om ursäkt för min okunnighet, men alla börjar vi någonstans. ☺️ Till min fråga:

Tänkte kanske överraska brorsan med en weekend till New York nästa sommar.

Har flugit en hel del, men detta är första gången jag bokar en ”längre resa” med poäng och tänkte kolla hur jag bäst går tillväga för att maximera upplevelsen på flygresan och flygplatsen. Vilket bolag satsa på? Vilken klass? Och så vidare och så vidare..

Misstänker att lättast för själva bokningen är att ringa för att se tillgänglighet och så, men innan dess tänkte jag att det var bra att kunna ta del av all kunskap erfarenhet som finns här. ☺️

Flyger helst ut från ARN, men CPH går också.

Har 2-4-1 voucher. Har inte enorma mängder poäng, men åtminstone 170.000. Är EBG om det har betydelse.

Tack på förhand!
 
Ber om ursäkt för min okunnighet, men alla börjar vi någonstans. Till min fråga:

Tänkte kanske överraska brorsan med en weekend till New York nästa sommar.

Har flugit en hel del, men detta är första gången jag bokar en ”längre resa” med poäng och tänkte kolla hur jag bäst går tillväga för att maximera upplevelsen på flygresan och flygplatsen. Vilket bolag satsa på? Vilken klass? Och så vidare och så vidare..

Misstänker att lättast för själva bokningen är att ringa för att se tillgänglighet och så, men innan dess tänkte jag att det var bra att kunna ta del av all kunskap erfarenhet som finns här.

Flyger helst ut från ARN, men CPH går också.

Har 2-4-1 voucher. Har inte enorma mängder poäng, men åtminstone 170.000. Är EBG om det har betydelse.

Tack på förhand!
Jag hade satsat på SAS Business från Arlanda (eller Oslo/Köpenhamn). Resan kostar 100,000p + 1st 2-4-1 voucher.

Angående lounger så har tillgång till SAS Guldlounge på Arlanda/Köpenhamn/Oslo. Om du har AMEX Platinum så kan ni även besöka Pontus in the Air på Arlanda.

Du kan använda olika tjänster för att hitta SAS biljetter, bland annat sidan jag och @Samosaguas har utvecklat => https://mindtravel.se/awardplanner/

Sidan visualiserar data från @LSH eminenta sida => SAS Business award flights - Travel hacks

Bokningen gör du sedan på egen hand (online) på sas.se (bokningslänkar finns på sidan)

Eurobonus Awardplanner
ac1d2a7f6d67659be425a896103ce46f.jpg
 
Last edited:

Malu

Medlem
Ser att vissa "dynamiska poängpriser" är lägre än bonuspriserna. Tex Arlanda-Miami kan man boka i Plus för 35351 poäng per väg, 70702 poäng totalt. Då tjänar man dessutom 12000 poäng (6000 per enkelresa). Så priset blir 58702 poäng. Samma resa i ekonomi kostar 60000 poäng. Dessutom skulle man väl tjäna 48000 baspoäng om man får 12000x4 under kampanjen som pågår.

Jag har också hakat på den här dealen då jag hittade väldigt rimligt prissatta poäng-platser i Business till MIA - de bokas i SAS Business Smart ser jag. Men är det någon som vet hur regeln vid återbetalning tillämpas, där det är en avgift på €400? Räknas det om till ett antal poäng som jag inte får tillbaka, eller? Försökte söka efter svaret men hittade bara frågan ställd tidigare och inget svar... :;)
 
Försöker att boka om min Japan-hemresa med i sommar och hittar detta på Awardfares:

upload_2021-10-20_12-38-21.png


Men när jag ringer till SAS, så hittar de inte den. :( Är det någon speciellt med Swiss, eller vad kan det bero på?
 
Toppen