Senaste nytt

Obligatoriskt munskydd på SAS flygningar från 18 maj 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

Flyingandy

Medlem
Pratade med APOC supervisor här på ARN nyss och Swedavia vidhåller att det följer EASA protokoll fortsatt tills de ändrar sina rekommendationer. Dock ifrågasatte jag syftet då i princip alla skyltar i terminalerna är bortplockade och det faktum att ingen har munskydd på sig... inklusive personal.
 

Erik M

Medlem
Nästan ingen har munskydd i terminalerna på Arlanda, och ingen har munskydd i SAS Gold lounge heller. Dags för Swedavia att skippa rekommendationen.

Håller med att det är märkligt med den rekommendationen när nästan ingen har munskydd på sig. Som du säger knappt någon som använder det i SAS Gold loungen idag

Vilken underlig logik. En regel som inte följs bör avskaffas, bara för att den inte följs?

Nej, regeln bör givetvis införas även i kollektivtrafik och på ICA.
 

Johan L

Medlem
Självklart vill vi slippa munskydd. Men jag har inga problem att bära ett om det kan rädda ett liv så länge pandemin pågår. Det verkar finnas få evidens åt både det ena och det andra hållet. Om det faktum att jag bär munskydd har räddat en enda människa på hela jordklotet så är jag ok med att bära ett. Tycker det är löjligt med olika regler intra- extra Skandinavien. Jag orkar fortsätta kämpa ett tag till
 

igelkotten

Medlem
Det är lustigt att SAS gått från att sticka ut med sin strikhet genom att förbjuda andra masker än kirurgiska till att nu vara bland de första att ta bort masken.

Troligen är det inte så kul för personalen att beivra regeln på inrikesflygningar när det är enda stället krav på mask ställs.
 

palmen

Moderator
Sas har inte längre krav på munskydd inom Skandinavien. Förr eller senare försvinner säkert kravet inom Europa och interkontinentalt också.

Då inget nytt framkommer i tråden och den mer handlar om munskyddets vara eller inte vara, hur bra det funkar och efterföljnad av reglerna så dödar vi härmed tråden för gott.

/Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen