Senaste nytt

Hjälp att hitta biljetter Stockholm till New York sommar 2022

palmen

Moderator
Alltså jag har inga problem med en mellanlandning på Mallorca. Undrar om de kan hitta en liknande resa hem. Barnen får helt enkelt vara nöjda med att få åka med gratis. De får stå ut med ekonomi. Utresa den 18 juli är perfekt. Nu får jag hoppas att de kan hitta en passande hemresa helst 13-14 augusti men kan sträcka oss till 15:e med risk att ungarna kan missa första dagen av skolan. Det kommer de dock inte bli glada för, men om de vill ha en veckas shopping i New york på slutet av resan så är det något de får ta :)

Tack för all hjälp! Uppskattar det verkligen!
Hittar två möjliga resor hem den 13e eller 14e. Finns minst 2 business och ekonomi på båda dessa. Hur Air Serbia är vet jag inte, de hade bra betyg förut, men mycket kan ju ha ändrats.
Screenshot_20211018-161711_Chrome.jpg
Screenshot_20211018-161831_Chrome.jpg

Om jag var ni skulle jag slänga mig på luren och boka detta nu på en gång, inte säkert det finns kvar om 1h. Ni har 24h öppet köp, efter det får ni tillbaka allt utom 450sek per person.
 

taxvalp

Medlem
Hittar två möjliga resor hem den 13e eller 14e. Finns minst 2 business och ekonomi på båda dessa. Hur Air Serbia är vet jag inte, de hade bra betyg förut, men mycket kan ju ha ändrats.
Visa bifogad bild 122452
Visa bifogad bild 122453

Om jag var ni skulle jag slänga mig på luren och boka detta nu på en gång, inte säkert det finns kvar om 1h. Ni har 24h öppet köp, efter det får ni tillbaka allt utom 450sek per person.

Snyggt hittat - men codeshare med Air Serbia är kanske inte så sannolikt att de kan boka hos SAS? Eller tänker jag fel angående Ethiad-samarbeten och annat?
 

palmen

Moderator
TACK!!!! Suttit i telefonkö med SAS till nu :)

Jag har bokat resan nu! Blev Sthlm-Palma-New York dit och New York-Brussel-Stockholm hem. Business för mig och maken och ekonomy for barnen :)

Så glad för att det bara blev en mellanlandning och inga konstiga övernattningar.

Tack igen för hjälpen!
Kul att ni kunde boka resan! Hoppas det även är familjefrid efter att föräldrarna åkt business och barnen åkt ekonomi :D.
Stor chans att ni blir först på forumet att testa United från Palma.
 

Snoffsan

Medlem
Kul att ni kunde boka resan! Hoppas det även är familjefrid efter att föräldrarna åkt business och barnen åkt ekonomi :D.
Stor chans att ni blir först på forumet att testa United från Palma.

Haha ja hade kunnat sluta illa men de blev glada över att få följa med och slippa betala för sina egna biljetter i alla fall :)

Lite speciellt med en mellanlandning i Palma men vi är överlyckliga! Hade aldrig kommit på att leta på den mellanlandningen så är så tacksam för din hjälp!
 

palmen

Moderator
Haha ja hade kunnat sluta illa men de blev glada över att få följa med och slippa betala för sina egna biljetter i alla fall :)

Lite speciellt med en mellanlandning i Palma men vi är överlyckliga! Hade aldrig kommit på att leta på den mellanlandningen så är så tacksam för din hjälp!
Tacka Air Canada, jag sökte bara ARN-NYC på deras awardsök och detta alternativ dök upp. Det har som sagt i slutet på förra veckan öppnats upp massa nya rutter med United och god tillgång.
Återstår att se för er om det är charterstämning ombord, de flesta som åker den sträckan är nog på väg hem gissar jag.
 

DeWi

Medlem
Haha ja hade det varit ett direktflyg så hade de kunnat åka själva men jag litar inte på att de där virriga tonårshjärnorna klarar av 2 byten i länder de aldrig varit förut. Dessutom blir det första resan som de då får dricka alohol på flyget vilket gör att jag ännu mindre litar på att de klarar det perfekt. Har gärna lite koll på dem under resan :D
Jag skickade hem ungarna 16, 18 och 24 från Sydney för 4 år sedan med helt annan routing än vi. De flög SYD-SIN-FRA-MUC-ARN i ekonomi medan vi flög SYD-PEK-FRA-ARN i business och landade ca 18 timmar efter dem .
Dock åkte vi tillsammans ARN-LHR-ICN-SYD i business till Australien.
Var en riktigt nyttig resa för dem att se hur man vill/kan åka
 
Toppen