Senaste nytt

Finnair matchar din Eurobonus status fram till 2 November 2021

Kevinator

Medlem
Visa bifogad bild 122290

Den där lilla detaljen med fysiskt kort, tveksamt om SAS hinner skickat ett innan kampanjen är slut… det digitala kortet i appen har ingen datummärkning.

Det kort jag fick när jag kvalificerade mig somras har utgångs datum min brytpunkt + 3 månader vilket blir november 2022 så för egen del blir det inga problem.

Trist om Finnair nekar matchning pga. avsaknad fysiskt kort.

Min utmaning blir att sälja in Florida en vecka för mig och GOTBound Jr. samtidigt som Mrs.GOTBound är hemma med Master GOTBound…
Bra poäng. Hoppas att det är ok att ta skärmdump på SAS-appen, det står ju giltighetsperiod under själva digitala kortet
 

jsn

Medlem
Visa bifogad bild 122290

Den där lilla detaljen med fysiskt kort, tveksamt om SAS hinner skickat ett innan kampanjen är slut… det digitala kortet i appen har ingen datummärkning.

Det kort jag fick när jag kvalificerade mig somras har utgångs datum min brytpunkt + 3 månader vilket blir november 2022 så för egen del blir det inga problem.

Trist om Finnair nekar matchning pga. avsaknad fysiskt kort.

Min utmaning blir att sälja in Florida en vecka för mig och GOTBound Jr. samtidigt som Mrs.GOTBound är hemma med Master GOTBound…
Borde räcka med skärmdump, det gjorde det när FlyingBlue gjorde stusmatch för "några år" sedan.
 

intuition

Medlem
Hur är möjligheten att använda uppgraderingsvouchers till business på longhaul som Finnair Platinum? Måste det finnas award-platser? Hur långt i förväg får man bekräftelse?

Frågar åt en kompis…

Som platinum kan man få igenom en voucher uppgradering direkt om det finns tillgänglighet i uppgraderings-klassen. Det är inte det samma som award-klassen och tyvärr har FInnair tagit bort sökverktyget som visade tillgänglighet i förväg.

Om det inte finns plats i uppgradering kan man väntelista och väntelistan processas första gången 59 dagar före avresa. Det finns absolut ingen garanti att de släpper platser 59 dagar före avresa. Väntelistan processas periodiskt fram till 37 timmar före avång. Då upphör väntelistan, alla som är kvar på den stryks och får sina voucher tillbaka. Uppgraderingar med mindre ån 37 timmar till avgång processas av flygplatsen och då gäller inte väntelistan längre.
 

Rebel

Medlem
Visa bifogad bild 122290

Den där lilla detaljen med fysiskt kort, tveksamt om SAS hinner skickat ett innan kampanjen är slut… det digitala kortet i appen har ingen datummärkning.

Det kort jag fick när jag kvalificerade mig somras har utgångs datum min brytpunkt + 3 månader vilket blir november 2022 så för egen del blir det inga problem.

Trist om Finnair nekar matchning pga. avsaknad fysiskt kort.

Min utmaning blir att sälja in Florida en vecka för mig och GOTBound Jr. samtidigt som Mrs.GOTBound är hemma med Master GOTBound…
Det står bara medlemskap kort. säger inget om fysiskt kort.
 

E.K

Medlem
BRA har väl någon form av huvudkontor i Malmö.
Sen har dom ett eget bonusprogram också med silver, guldnivå och merit som är snäppet över guld.

När man funderar lite på regelverket (engelska versionen) så anser jag att BRA:s medlemmar kan matcha, och skall få den igenom också.

Skärmbild (94).png
 

Homer

Medlem
Finns någon jämförelse här på forumet över hur det är att vara finnar plus jfrt med baec när man utgår från Arlanda? Tänker på intjäning/uttag inom OneWorld om man mest reser ARN-LHR|DOH-Tellus (BA/AA/QR/JL/CX) dvs sällan AY metall?

Finnair Emerald får Platinumkort, BA Emerald får bara guld :cool:
Fast det kanske inte spelar någon roll för AY har väl helt slutat med fysiska kort?


Status med BA ger elitebonus även när man flyger med AA/IB/JL, Finnair bara när man flyger med AY
BA har hushållskonto
 

Canadien

Medlem
Finnair Emerald får Platinumkort, BA Emerald får bara guld :cool:
Fast det kanske inte spelar någon roll för AY har väl helt slutat med fysiska kort?


Status med BA ger elitebonus även när man flyger med AA/IB/JL, Finnair bara när man flyger med AY
BA har hushållskonto

Tack, är det som med BAEC att det typ räcker med en businessresa t o r med Qatar ARN-Doha-Seoul för att få Oneworld Sapphire och ca 2.5 sådana resor för Emerald? Eller drar man in mindre statusmiles med Finnairs program?
 

Homer

Medlem
Tack, är det som med BAEC att det typ räcker med en businessresa t o r med Qatar ARN-Doha-Seoul för att få Oneworld Sapphire och ca 2.5 sådana resor för Emerald? Eller drar man in mindre statusmiles med Finnairs program?

Krävs ju även 2 resp. 4 segment med BA eller Iberia.
Vad som krävs för AY status får någon annan svara på.
 
Toppen