Senaste nytt

Väntetid för att komma fram till SAS Amex voucher Eurobonusbokning?

Konstigt för jag ringde samma nummer när jag bokade resan för ett par veckor sedan. Man kan välja olika val bland annat ett val är för bonusresor och bokningar för poäng på det numret jag ringde...
Ja, beroende på vilken agent man får så funkar det med det vanliga numret med. Men skulle tro att det går fortare med det numret jag nämnde om man skall boka med voucher.
 

palmen

Moderator
Konstigt för jag ringde samma nummer när jag bokade resan för ett par veckor sedan. Man kan välja olika val bland annat ett val är för bonusresor och bokningar för poäng på det numret jag ringde...
Du ringde numret till vanliga supporten där köerna oftast är mycket längre. På voucher och i annan kommunikation står det att man ska ringa 08-7974040 som är ett dedikerat nummer för just voucher bokningar dör köerna oftast är kortare.

Sen kan man ju ha synpunkter på att det är 2h kö att nå kundtjänst på vanliga numret, men det är ett annat ämne.
 

BAM054

Medlem
SAS är iaf bra på att prognostisera väntetiden...

Ringde idag fredag kl 13:20.
Annonserad väntetid 22 minuter.
Faktisk väntetid 23 minuter.
 

Per N

Medlem
Testade idag att ringa utan att ange något eurobonusnr, uppskattad väntetid 26 min. La på luren och ringde upp direkt igen, knappade in eurobonusnumret, är diamond, uppskattad väntetid 26 min. Den uppskattade väntetiden verkar inte påverkas av status. Kan hända det gör det i verklig väntetid.
 

Axxo

Medlem
Har ringt 2 gånger om dagen tredje dagen nu och samtalet bryts efter cirka 1.30 min. Har någon lyckats komma fram?
 

KED

Medlem
Ringde i tisdags. Tog drygt 2 h att komma fram. Ville lägga på anslutning ARN-CPH till en resa. Agenten måste ha varit väldigt nu då hen var tvungen att be om hjälp. Tog 40 min att lägga till flighten för 4 personer, förvisso på 2 olika bokningsreferenser.
 
Toppen