Senaste nytt

Obligatoriskt munskydd på SAS flygningar från 18 maj 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jonas C

Medlem
Skulle vara trevligt om det kunde tas bort i business på long haul, just den delen har jag extra svårt att förstå.
Bortsett från USA-bolagen där man får en utskällning följt av hot om livstidsavstängning om man har munskyddet nere för länge mellan sipparna så har jag sällan upplevt några problem på andra bolag under mina 10 long hauls i business och first under pandemin. På Qatar Q-Suites bar nästan ingen munskydd varken i sviten eller när de rörde sig i kabinen. Lufthansa, BA, Ethiopian, SAS och SWISS har det inte varit problem att sova utan munskydd. Kan tänka mig att de är hårdare med munskydden i ekonomi där avståndet är mindre mellan passagerarna.
 
Bortsett från USA-bolagen där man får en utskällning följt av hot om livstidsavstängning om man har munskyddet nere för länge mellan sipparna så har jag sällan upplevt några problem på andra bolag under mina 10 long hauls i business och first under pandemin. På Qatar Q-Suites bar nästan ingen munskydd varken i sviten eller när de rörde sig i kabinen. Lufthansa, BA, Ethiopian, SAS och SWISS har det inte varit problem att sova utan munskydd. Kan tänka mig att de är hårdare med munskydden i ekonomi där avståndet är mindre mellan passagerarna.

Har faktiskt helt motsatt erfarenhet. Lufthansa-personal som har väckt en med en sur min om munskyddet inte suttit på över atlanten...
 

Davvelavve

Medlem
SAS argument att hålla loungen i Göteborg stängd blir mer löjlig. Blir intressant att se vad dem skyller på nu, för att säga att det är för dyrt lär dem aldrig säga…
Eller kanske man till och med öppnar :rolleyes:
Kul också att vinga som ligger vägg i vägg har öppet för några *A bolag och hörde när en som skulle åka med sas fick till svars "sas ville inte betala för att använda vår lounge".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen