Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 11 oktober 2021

Andreas.Net

Medlem
Det fick bli en weekend I Berlin i december, han precis boka ca 30 min innan kampanjens slut, skönt att kunna lösa guldet innan årsskiftet.
Då skall försöka hitta hotell.
 
Gjorde en sökning såhär dagen efter för att jämföra priset. Noterade att det var helt fullt i Plus MIA-ARN men gick ändå att boka. Uppgraderar dem folk i Plus då om det är överbokat?

30B05739-FD5D-4FAF-A1DB-069FB03E5ED1.png
 

Myllys35

Medlem
Gjorde en sökning såhär dagen efter för att jämföra priset. Noterade att det var helt fullt i Plus MIA-ARN men gick ändå att boka. Uppgraderar dem folk i Plus då om det är överbokat?

Visa bifogad bild 122194

Ja, i sista hand kan det nog bli en operational upgrade till business. Sannolikt finns det en hel del av passagerarna i Plus som lagt bud på upgrade eller som är Diamonds och därmed berättigade till courtesy upgrade, så tvivlar på att SAS kommer behöva lyfta någon till business enbart för att det är överbokat.
 

mischadee

Medlem
Ja, i sista hand kan det nog bli en operational upgrade till business. Sannolikt finns det en hel del av passagerarna i Plus som lagt bud på upgrade eller som är Diamonds och därmed berättigade till courtesy upgrade, så tvivlar på att SAS kommer behöva lyfta någon till business enbart för att det är överbokat.

Tycker dock att det var lite saftiga budpriser för Upgrade. Som lägst 25 000 poäng eller 7 000 kr på utresa och 27 000 poäng eller 7 500 på hemresa. Nä får bli gångplats på hemresan om jag inte blir Upgraded som Diamond. Eller allt är väl relativt. Det kanske inte alls är mycket enligt de mer visa här på forumet ;).
 

011430121

Medlem
Jag har period från 1 juni, i boknings yran blev det några resor med BC medlemmar, bara europaresor lägger in dessa i ett Excel och lägger till MC poängen samt AMEX så kommer jag att hamna på ca 150K poäng till och med sista maj 2022.
 

palmen

Moderator
Tycker dock att det var lite saftiga budpriser för Upgrade. Som lägst 25 000 poäng eller 7 000 kr på utresa och 27 000 poäng eller 7 500 på hemresa. Nä får bli gångplats på hemresan om jag inte blir Upgraded som Diamond. Eller allt är väl relativt. Det kanske inte alls är mycket enligt de mer visa här på forumet ;).
Det där är standard. Priset med poäng är billigt, priset i cash brukar vara skillnaden på betald plus och betald Business. Ofta är den skillnaden ungefär 15000 så per flight ca 7500. De brukar inte rea ut detta för då skulle ingen köpa business om man viste att det gick att få billigare via upgrade.
 
Toppen