Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 11 oktober 2021

mischadee

Medlem
Kunde inte motstå att boka Miami för 5000kr i Plus med ny intjäningsperiod som startar i december. Jakten på mitt livs första EBD är igång, och det är ert fel! :p

Känns som om många köpte på samma avgång från Miami som jag den 23/1. När jag bokade i lördags var det ganska många platser lediga i Plus men nu är det nästan helt fullt. Diamond blir ju fixat automagiskt med Amex Elite och MC Premium :).
 

Doctor-X

Medlem
Blev 3st bokningar i nov/dec, samtliga i PLUS (min första riktiga MR):

ARN-BRU, BRU-CPH-ARN 18/11
ARN-BER, BER-CPH-ARN 26/11 - 30/11
ARN-CPH-BER T&R 1/12 - 2/12
ca 5700kr

Om jag räknat rätt borde det inbringa 60.000p (som EBD och under pågående 4x-kampanjen), så räknat hem EBD med AmEx Elite och SAS MC Premium. Faktiska poäng på kontot som man kan resa för senare: 15.000p + 1425p (25p/100kr SAS MC Premium) = 16425p (35öre/poäng, rätt ok pris)

Var sugen på USA i PLUS, men avstod då det blev lättare inom EU (mest för att Mrs Doctor-X skulle bli för avundsjuk, då hon inte kan följa med).

Klart värt!
 

M.K

Medlem
Knappa tre timmar kvar och ännu en Europaplus med byte bokat sista dagen. USA är intressant, men så osäkert ändå med smittan där och när de öppnar upp. Jag vill trots allt även flyga i garanterad C.

Jag räknar med att fler av er kollar runt nu för en sista minuten bokning. :D
 

Doctor-X

Medlem
ARN-CPH-BER och ARN-CPH-BRU var sweet spots om man vill få in statuspoäng i Europa, ca 2000-2200kr . USA verkar ju ARN-MIA för ca 5k i januari vara grymt.
GOT-ARN-CPH-GDN både sweet spot för legs och poäng ca 3000kr. Från GDN till stan åker du med buss (#210) för typ 8kr enkel resa (ca 40min) och sen kan man bo på Hamptons Inn för ca 400kr/natten (dubbla poäng på Hilton fram till 31 dec). Käka polska piroger på Mandu, efter det glider man in på Craft Cocktails på ul. Szeroka (i gamla stan) för lite fika - och sveper 2st Zombie (25zl/st), sen är det tack och godnatt.
Skärmavbild 2021-10-11 kl. 21.32.52.png
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Kunde inte motstå att boka Miami för 5000kr i Plus med ny intjäningsperiod som startar i december. Jakten på mitt livs första EBD är igång, och det är ert fel! :p

Även jag har bokat en resa till Miami i Plus, men tyvärr börjar min nya intjäningsperiod i februari så till skillnad från alla andra så har jag bokat i mars och får inte dra nytta av 4x-kampanjen. Nu hoppas jag bara att de inte får för sig att förlänga 4x till februari, för då kommer jag bli lite bitter. :D
 

Rickard_O

Medlem
Blev stressigt här på slutet, hade inte orkat ta tag i det.
Men bokat ihop ett potentiellt guld nu, två resor med sambon och två egna resor.


ARN-CPH-BER och ARN-CPH-BRU var sweet spots om man vill få in statuspoäng i Europa, ca 2000-2200kr . USA verkar ju ARN-MIA för ca 5k i januari vara grymt.
GOT-ARN-CPH-GDN både sweet spot för legs och poäng ca 3000kr. Från GDN till stan åker du med buss (#210) för typ 8kr enkel resa (ca 40min) och sen kan man bo på Hamptons Inn för ca 400kr/natten (dubbla poäng på Hilton fram till 31 dec). Käka polska piroger på Mandu, efter det glider man in på Craft Cocktails på ul. Szeroka (i gamla stan) för lite fika - och sveper 2st Zombie (25zl/st), sen är det tack och godnatt.
Visa bifogad bild 122182


ARN-CPH-GDN fredagkväll och hem på lördag eftermiddag fick bli en av vändorna, hinner nog inte äta en enda pieorogi tyvärr :(
 
Toppen