Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fredde18

Medlem
Min tanke är att i så fall flyga med Singapore Airlines som har fått bra omdömen
Ha inte för höga förväntningar om tillgång på platser bara. Det är generellt svårt att hitta platser för bonusresor och du bör nog tänka ”skulle helst vilja” i stället för ”min tanke är att”.
 

palmen

Moderator
Så 140.000 EB poäng kostar det i Business för att ta sig till Maldiverna, så själva rutten för att ta sig dit spelar ingen roll? Eller? Min tanke är att i så fall flyga med Singapore Airlines som har fått bra omdömen från personer i detta forum. Arlanda > Köpenhamn > Singapore > Male och retur samma väg. Singapore tillhör ju "Sydostasien, öregioner" som då enligt den tabellen kräver 210 000 EB. Så hur fungerar det? Tack =)
Troligtvis nekar de den rutten pga för stor omväg. Ett annat problem är väl att Singapore inte släpper awards till partners än, men ryktas att de ska börja med det snart igen.
 

011430121

Medlem
Jag har de senaste veckorna gjort några ändringar på 2-4-1-bokningar. Det som för mig är nytt är att de inte kan biljettera direkt utan måste skicka vidare till manuell omberäkning av skatter. Man kan välja på om de ska ringa upp eller mejla en länk till en betaltjänst som är giltig i två timmar.

Man har ju lite lust att be dem avboka och börja om men det kostar mig 450kr per gång...

Vad har hänt? Är det ett nytt system? Eller är det vissa medarbetare som har lägre utbildning/behörigheter som måste skicka vidare?
Jag har upplevt att vissa medarbetare fixar priset och biljettera direkt, andra måste ”skicka i väg” för att få priset
 
Var med om något mycket märkligt och tråkigt igår eftermiddag.

Jag skulle hjälpa min bästa polare att boka en bonusbiljett till hans fru till Bangkok från Göteborg.

Tanken var att hon ska flyga med mig på min redan bokade flight till Bangkok, jag var inbokad på Swiss torsdag 24 februari via Zürich.

Den kvinnliga agenten lyckas att få en biljett på samma flight och även hemresan blev bra. Allt såg bra ut, jag gick till kylskåpet för att ta fram fredagschampagnen då kommer mailet med den bokade biljetten där hennes efternamn är felstavat. Vi bara suckar och ska man vara efterklok så gick det väldigt fort.

Bara att ringa igen och försöka att ändra, det gällde en bokstav.

Kom fram till en engelsktalande agent som var mycket tillmötesgående, hon kunde inte ändra efternamnet men föreslog en avbokning samt en ny bokning. Allt fungerar platserna fanns kvar. Hon säger att betalningen sker via en länk som skickas på mail. Mailet kom strax efter vi har lagt på, man har två timmar på sig att betala. Sedan börjar alla problem.

Betalning går ej igenom felmeddelandet ”payment rejection”. dyker upp.

Vi försöker med alla möjliga kort Amex, Visa och Mastercard,både hans och hennes samt mitt. Inget fungerar, vi ringer igen och kontoret är stängt.

Är det någon som vet något eller har samma erfarenhet?

Antar att det bara att ringa på måndag morgon, jag är silvermedlem snart guld.
Det blev ingen champagne
 

Santa

Medlem
Var med om något mycket märkligt och tråkigt igår eftermiddag.

Jag skulle hjälpa min bästa polare att boka en bonusbiljett till hans fru till Bangkok från Göteborg.

Tanken var att hon ska flyga med mig på min redan bokade flight till Bangkok, jag var inbokad på Swiss torsdag 24 februari via Zürich.

Den kvinnliga agenten lyckas att få en biljett på samma flight och även hemresan blev bra. Allt såg bra ut, jag gick till kylskåpet för att ta fram fredagschampagnen då kommer mailet med den bokade biljetten där hennes efternamn är felstavat. Vi bara suckar och ska man vara efterklok så gick det väldigt fort.

Bara att ringa igen och försöka att ändra, det gällde en bokstav.

Kom fram till en engelsktalande agent som var mycket tillmötesgående, hon kunde inte ändra efternamnet men föreslog en avbokning samt en ny bokning. Allt fungerar platserna fanns kvar. Hon säger att betalningen sker via en länk som skickas på mail. Mailet kom strax efter vi har lagt på, man har två timmar på sig att betala. Sedan börjar alla problem.

Betalning går ej igenom felmeddelandet ”payment rejection”. dyker upp.

Vi försöker med alla möjliga kort Amex, Visa och Mastercard,både hans och hennes samt mitt. Inget fungerar, vi ringer igen och kontoret är stängt.

Är det någon som vet något eller har samma erfarenhet?

Antar att det bara att ringa på måndag morgon, jag är silvermedlem snart guld.
Det blev ingen champagne

Awardbokningar med Star Alliance går inte att betala med den länken som skickas ut.
Fel hanterat av agenten på SAS.
Ring tillbaks så fort som möjligt för att betala med kort över telefon. Enda sättet.

Lycka till!!!
 
Hej! Jag har en på resa bokad på SAS metall i business (ARN-BOS och MIA-ARN) med 2-4-1. Får man ta bort 2-4-1 vouchern och använda Fly Premium istället? Jag vill använda min 2-4-1 på en star alliance resa istället.
 

fred80

Medlem
Har min first first bokad i feb till Tokyo med ANA , i går plingar det till i telefonen och mitt flyg verkar inställd och jag har blivit ombokad till ekonomi på utresan med ett tidigare flyg samma dag kl 11 i stället för 20.45. Min värdecheck är utgången så jag undrar hur SAS tolkar det om ett av två flyg ställs in, jag tänker på vad det skriver i sin FAQ på sin hemsida.

" Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om min bonusresa med SAS eller Star Alliance ställs in av flygbolaget?

Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas."

Eftersom det fortfarande är så osäkert med resor till Japan och de verkar ju inte öppna upp heller, så funderar jag på att hitta något nytt i stället, även om det inte bir First, så frågan är om jag kan boka av på grund av den här ändringen som ANA gjort och få 30 dagar på mig att hitta något nytt?
 

Abbs

Medlem
Har min first first bokad i feb till Tokyo med ANA , i går plingar det till i telefonen och mitt flyg verkar inställd och jag har blivit ombokad till ekonomi på utresan med ett tidigare flyg samma dag kl 11 i stället för 20.45. Min värdecheck är utgången så jag undrar hur SAS tolkar det om ett av två flyg ställs in, jag tänker på vad det skriver i sin FAQ på sin hemsida.

" Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om min bonusresa med SAS eller Star Alliance ställs in av flygbolaget?

Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas."

Eftersom det fortfarande är så osäkert med resor till Japan och de verkar ju inte öppna upp heller, så funderar jag på att hitta något nytt i stället, även om det inte bir First, så frågan är om jag kan boka av på grund av den här ändringen som ANA gjort och få 30 dagar på mig att hitta något nytt?
Ja det kan du.
 
Eftersom det fortfarande är så osäkert med resor till Japan och de verkar ju inte öppna upp heller, så funderar jag på att hitta något nytt i stället, även om det inte bir First, så frågan är om jag kan boka av på grund av den här ändringen som ANA gjort och få 30 dagar på mig att hitta något nytt?
Ja, du kan avboka. Giltighetstiden blir denna månad och nästa månad ut, d v s sista november.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen