Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tonton

Medlem
Vissa awards (jag har primärt märkt det med ET och TK) har waitlist. Det går således inte att bekräfta biljetterna direkt och därför inte heller att boka med onlineverktyget - trots att du ser tillgänglighet där.

Om man hittar rätt person i Tallin så kan de göra bokningen åt dig, med vissa segment waitlisted. Man får då snällt vänta några dagar och hoppas på det bästa. Jag har haft säkerligen ett dussintal sådana awardbokningar - i ca 80% av fallen har jag fått platsen tillslut. En gång så gick Tallinn till och med så långt att de ringde aktuellt flygbolag för att få den bekräftat.


Såhär ser mailen ut när man får beskedet från SAS:

Är igång och bokar lite resor nu igen.

Mest en uppdatering på att waitlist fungerar som vanligt.

Bokningstid igår: 15:30
SMS mottaget om waitlist confirmed: 05:30

188CDD3A-B758-4570-BA6E-7D55425FC990.jpeg
 

chazzie

Medlem
Jag läste din gamla post.

Killen i telefonen hade ingen aning igår heller. Men jag fick vägleda honom för att det skulle fungera. Sjukt att det ska behöva vara så.

Been there done that! Killen sa t.o.m ”Du har mycket bättre koll på detta än mig” o_O

Kanske en EB-kurs för servicedesk-personalen är en lapp att lägga i SAS idélåda? :)
 

ptotheg

Medlem
Försöker boka en SAS till USA men får först inte välja sittplats på utresa och sen möts jag av detta? (Se bifogad) Finns inte flighten eller är det någon annan bugg?

Ringa amex (Tallin) istället?
 

Attachments

  • 2CE51B1C-EF99-419E-83C9-602A3DDE7503.png
    2CE51B1C-EF99-419E-83C9-602A3DDE7503.png
    53,2 KB · Visningar: 133

ZZZebra

Medlem
Försöker boka en SAS till USA men får först inte välja sittplats på utresa och sen möts jag av detta? (Se bifogad) Finns inte flighten eller är det någon annan bugg?

Ringa amex (Tallin) istället?

Att det varit problem att välja sittplats är känt sedan en tid, boka ändå och gå in och välj sittplats via SAS Classic Mina bokningar - SAS

Gällande bonusnumret så händer det emellanåt (en del säger kanske ofta) att kontakten med Eurobonus försvinner. Du kan även ange ditt bonusnummer i efterhand.

Jag vill påstå att det är tämligen ofarligt att göra en bokning hos SAS, blir något helt galet så kan man alltid avboka inom 24 timmar och få tillbaka allt oavsett biljettyp.

Lycka till med bokningen!
 

Danny Joshua

Ny medlem
Hej alla,

Jag har alltid bokat mina star alliance/eurobonus resor genom sas.se sedan tidigare så har egentligen aldrig behövt använda andra tjänster osv. Men nu är som det är och det är helt värdelöst att sitta i telefon (50-60 min väntetid dessutom) och försöka hitta en resa. I och med att det inte går att boka Star Alliance resor genom sas.se

Jag letar mycket genom Uniteds hemsida, men som många har påvisat sedan tidigare så gäller inte Uniteds resor helt å hållet.

Men har jag rätt när jag påstår att Business Saver Award är flighter man kan boka genom SAS medans Business Everyday Award är inget SAS(kundtjänst) kan erbjuda?

Jag har en för tillfället bokat en resa med Eurobonus (renodlad SAS resa) i plus-class ARN-CPH-LAX return. Men vill gärna hitta en businessbiljett. Verkar lättare sagt än gjort.

Någon som har tips på do's and don'ts?

Tack på förhand
 

palmen

Moderator
Men har jag rätt när jag påstår att Business Saver Award är flighter man kan boka genom SAS medans Business Everyday Award är inget SAS(kundtjänst) kan erbjuda?
Man kan väl säga att business everyday aldrig går att boka. Innan pandemin gick det nästan alltid att boka business saver med eurobonus, nu under pandemin har det dock också varit relativt osäkert. Men om det ens ska finnas en chans så är det som sagt saver som gäller.
 

Danny Joshua

Ny medlem
Man kan väl säga att business everyday aldrig går att boka. Innan pandemin gick det nästan alltid att boka business saver med eurobonus, nu under pandemin har det dock också varit relativt osäkert. Men om det ens ska finnas en chans så är det som sagt saver som gäller.

Så jag hade rätt, men tyvärr ännu mer fel :(...

Meningen är att jag skall åka om en månad, så får nog leva med en plus biljett helt enkelt (Eller till och med vara glad för den).

Tack för hjälpen.
 
Toppen