Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

011430121

Medlem
T ex 2/12 säljs det biljetter på SK025 (Kiruna-Umeå-Arlanda) och det står att den flygs med B737-700...
Den kommer nog till 99,9% att inte gå i och med att mittplatserna är blockade.
Det här är nästan som ett självspelande piano när det är 737-700 SAS bara spelar oss ett spratt!
upload_2021-10-5_13-8-6.png
 
Den kommer nog till 99,9% att inte gå i och med att mittplatserna är blockade.
Det här är nästan som ett självspelande piano när det är 737-700 SAS bara spelar oss ett spratt!
Visa bifogad bild 121962
Varför blockerar man egentligen mittsätena inför inställning av plan?

Min enda hypotes är att man förbereder för för att byta till 2-2 plan istället för 3-3, men det stämmer ju inte med hur man brukar hantera 737-700-flygningarna.
 

011430121

Medlem
Varför blockerar man egentligen mittsätena inför inställning av plan?

Min enda hypotes är att man förbereder för för att byta till 2-2 plan istället för 3-3, men det stämmer ju inte med hur man brukar hantera 737-700-flygningarna.
Detta har SAS gjort sedan våren 2020 när man började med ändring till 737-700, det är ju jättebra för oss på BC så behöver vi inte undra om det blir en 737-700 eller inte
Finns nog någon förklaring som inte jag har svar på i alla fall.
 

NotRyan

Medlem
Detta har SAS gjort sedan våren 2020 när man började med ändring till 737-700, det är ju jättebra för oss på BC så behöver vi inte undra om det blir en 737-700 eller inte
Finns nog någon förklaring som inte jag har svar på i alla fall.
Naturligtvis därför att den flighten är satt på bevakningslista. Den kan bli inställd, eller annan typ som CRJ900 om den beflygs. Det blir mycket lättare seatingmässigt att byta till CRJ om mittsäten är blockade.
 

Davvelavve

Medlem
Visby Gotland VBY- Stockholm ARN 09:30- 10:20 (50m)

Ankomstterminal 5 SAS
SK 078| Boeing 737-700

Den ska bli intressant, men egentligen vill jag helst inte ta den ändå så lite skitsamma. Blockade mittsäten.
 
Last edited:
Seriöst, snart ett fall för Konsumentverket/KO om detta lurendrejeri fortsätter.
Jag har fått flyg med både TAP, Lufthansa och WizzAir inställda och de inställningarna kom som en blixt från klar himmel så det var svårt att planera om. ALLA flygbolagen lägger ut generösa scheman för att sedan ställa in flyg med låg beläggning när det börjar närma sig avgång. Vi ska vara tacksamma över att SAS är så snälla att de hintar om vilka flyg som kan kommas att ställas in, då kan man vara på sin vakt och göra det bästa av situationen tidigare.

Så få inga ideer att ringa Sverker Olofsson eller dylikt!
 
Last edited:
Jag har fått flyg med både TAP, Lufthansa och WizzAir inställda och de inställningarna kom som en blixt från klar himmel så det var svårt att planera om. ALLA flygbolagen lägger ut generösa scheman för att sedan ställa in flyg med låg beläggning när det börjar närma sig avgång. Vi ska vara tacksamma över att SAS är så snälla att de hintar om vilka flyg som kan kommas att ställas in, då kan man vara på sin vakt och göra det bästa av situationen tidigare.

Så få inga ideer att ringa Sverker Olofsson eller dylikt!
Inställda ja, det är ju det SAS borde göra direkt.
 
Toppen